تفاهم نامه همكاري شركت توانير و انجمن حسابرسان داخلي به امضاء رسید
تفاهم نامه همكاري شركت توانير و انجمن حسابرسان داخلي به امضاء رسید
سکان نیوز؛ با حضور مهندس متولي زاده رييس هيات مديره و مديرعامل شركت توانير، تفاهم نامه همكاري شركت توانير با انجمن حسابرسان داخلي ايران به امضا رسيد.

دكتر اسمعيل نيا معاون هماهنگي مالي و پشتيباني و امور مجامع شركت توانير و رييس، نايب رييس و دبيركل هيات مديره انجمن حسابرسان داخلي ايران نيز حضور داشتند، مديرعامل شركت توانير با اشاره به چند وجهي بودن حسابرسي داخلي، لزوم اولويت بندي محورها و سرعت عمل در انجام اقدامات در جهت كسب نتايج مورد انتظار را مورد تاكيد قرار داد.

معاون هماهنگي مالي و پشتيباني و امور مجامع شركت توانير نيز در اين نشست شمول اين تفاهم نامه را شركت توانير و شركتهاي تابعه و وابسته عنوان و ابراز اميدواري كرد اين همكاري با شناسايي و حل مسائل، نقش موثري در بهبود فرايندها، ارتقاي بهره وري و كاهش هزينه هاي صنعت برق ايفا كند.
در ادامه ترك زاده نايب رييس انجمن حسابرسان داخلي ايران، يكي از وظايف اين انجمن را تنظيم امور و اعتلاي حرفه حسابرسي در كشور عنوان كرد كه 8 سال از تاسيس آن مي گذرد و برخلاف حوزه حسابرسي مالي، نظارت عاليه بر عملكرد حوزه هاي تخصصي سازمان ها و ارائه گواهي هاي تخصصي به افراد ذي صلاح براي مديريت حسابرسي و اجراي حسابرسي داخلي براي تمام شركتهاي مبتني بر نظام مديريت نوين را برعهده دارد.
وي توانير را يك شركت پيشرو در عرصه هاي نوين معرفي كرد و با اشاره به ضرورت تاسيس كانون حسابرسان داخلي خبره صنعت آب و برق، نقش اين كانون را تعيين صلاحيتهاي حسابرسان داخلي و تدوين پروتكلها، ضوابط و استانداردها ذكر كرد كه تمام دستورالعملهاي مورد نياز صنعت و كسب و كار آب و برق جهت حسابرسي، مديريت و ارزيابي هاي فني را تعيين مي كند.
ترك زاده يكي از عوامل ايجاد مزيت رقابتي را استقرار و بهره برداري از نظام حسابرسي داخلي در بنگاههاي اقتصادي عنوان و به نقش آموزشي، مشاوره اي و مربيگري براي كمك به هيات مديره سازمانها اشاره كرد و گفت: حسابرسي داخلي برخلاف حسابرسي مستقل كه صرفا عملكرد دستگاه مالي را كنترل مي كند، نظارت همه وجهي را در حوزه حاكميت شركتي فراهم مي آورد و به هيات مديره كمك مي كند عملكرد كل سازمان را نظارت و از حركت مجموعه به سمت اهداف اطمينان حاصل كند.
وي با بيان اين كه حسابرسي داخلي، دانش حسابداري صرف نيست بلكه دانش مديريت كسب و كار است تا بتواند به سازمان در جهت رسيدن به اهدافش كمك كند، اظهار اميدواري كرد شركت توانير و شركتهاي تابعه طي 2 تا 3 سال آينده از كانون حسابرسان داخلي و خبره برق بهره مند شوند.
به گفته ترك زاده انجمن حسابرسان داخلي ايران بر اساس انجمن بين المللي حسابرسان داخلي كه مقر آن در امريكا است فعاليت مي كند.