تشریح مهمترین دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید به مازندران
تشریح مهمترین دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید به مازندران
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران مهمترین دستاوردهای سفر دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان را تشریح کرد.

به گزارش سکان مدیرکل بنیاد شهید مازندران گفت: به دلیل شرائط سنی، جسمی و حفظ سلامت و کرامت انسانی والدین عزیز شهدا و حتی بعضی از همسران شهدا و مراقبت از این عزیزان، ساخت و راه اندازی مرکز نگهداری ( شبانه روزی) که در استان ضروری بوده، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوب و به تأئید ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

وی افزود: این مرکز نگهداری مختص به مادران و همسران معزز شهدایی خواهد بود که به دلیل بیماری آلزایمر، درمانی و … فاقد خانواده ( فرزند ) می باشند.

سعید کهن سال اظهار کرد: از آنجایی که در راستای بند ج ماده 86 برنامه ششم توسعه، 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه در قالب فعالیت های فرهنگی بویژه در حوزه ایثار و شهادت هرینه گردد گفت: این مهم به طور عملی توسط دستگاهها رعایت نمی شود و در این خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان الحمد ا … با جدیت و اراده مناسب ورود پیدا کرده و دستگاهها را طی نامه ای ملزم به اجرای این دستورالعمل نموده که جا دارد تا محقق کامل پیگیری لازم به عمل آید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: یکی از مسائل و مشکلات مهمی که ( بحث مطالبه گری ایثارگران) در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مورد تأکید قرار گرفت قوانین معطل مانده در حوزه ایثارگری بوده که بر اساس آن مقرر شد توسط استاندار محترم و هماهنگی با معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی با دستگاههای مرتبط از طریق پیگیری توسط بنیاد مازندران جهت رفع این مشکل در بحث اشتغال، تبدیل وضعیت، مسکن و … صورت گیرد.

سعید کهن سال تصریح کرد: در برنامه های عملیاتی بحث ظرفیت یابی و ظرفیت سازی اولویت اصلی ما به شمار می رود و تلاش خواهیم کرد این رویکرد را به صورت فراگیر در بدنه سازمان ساری و جاری کنیم.

وی گفت: ساماندهی مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی از دیگر مواردی بوده که به دلیل اهمیت موضوع و حفظ جایگاه این قشر معزز در این سفر مورد توجه قرار گرفته است و با پیگیریهای صورت پذیرفته، با کمک استاندار محترم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران قول کمک داده شد.

سعید کهن سال بعنوان دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران با اشاره به کار گروههای این شورا اذعان داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب شش کار گروه تألیف و تدوین،رسانه، مالی و پشتیبانی، آموزشی، فرهنگی، هنری و فضای مجازی در زمینه اشاعه و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: علاوه بر آن کارگروههای دیگری در بخش گلزارها، مسکن ، اشتغال و شورای هماهنگی ایثارگران دستگاهها و مشاورین استانداری و فرمانداری و تشکیل کمیته ایثارگران در استان که در مرحله اجرایی است و با استمرار جلسات و برنامه های پیش بینی شده و در قالب برنامه های عملیاتی این فرآیند را منسجم تر و پر رنگ تر خواهیم کرد.
مدیر کل بنیاد مازندران گفت: آنچه مهم است الگوسازی از چهره ایثارگری می باشد و در این راستا امنیت بخشی و انسجام اجتماعی بعنوان یک عامل مهم وحدت در بین ایثارگران جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در استان محسوب می گردد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار کرد: عزت، احترام و کرامت ما زمانی ارزشمند است که با پیوند عمیق قلبی ما با شهیدان عزیز همراه باشد. وی تصریح کرد: باید سیره و روش شهدا را سرلوحه کار دهیم تا عمل ما به رستگاری ختم گردد.
طرح سپاس با رویکرد جدید جهت دیدار با ایثارگران با مشارکت همه دستگاهها،ساماندهی گلزار شهدا در قالب اعتبارات تملک دارایی و برنامه تحت عنوان جهاد تبیین ویزه فرهنگ ایثار و شهادت،همکاری بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی با ایثارگران، برگزاری جلسات فصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امضای تفاهم نامه به منظور جمع آوری و مستندات
سازی خاطرات والدین شهدا و جانبازان 70 درصد و تهیه سریال،فیلم سینمایی و ثبت خاطرات والدین ذیربط، نصب پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان نماد ایثارگری بر سر درب منازل شهدا،پیگیری تفاهم نامه اشتغال 3 هزار نفر و مسکن هزار نفر از ایثارگران، پیگیری معیشت ایثارگران معسر، پیگیری بازسازی موسسه فرهنگی رفاهی ایثار، تولید فیلم و سریال فاخر و اجرای بند ج ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر استخدام فرزندان معزز شهدا و جانبازان 70 درصد از مهمترین مصوباتی بوده که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مازندران اتفاق افتاده است.
استان مازندران 10 هزار و 400 شهید گرانقدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.