رشد ۲۲۸ درصدی ترانزیت خارجی کالا در سال گذشته
رشد ۲۲۸ درصدی ترانزیت خارجی کالا در سال گذشته
سکان نیوز/ محمدعلی اصل سعیدی پور میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیراباد و نکا را در سال گذشته ۳ میلیون و ۳۲۳ هزار تن عنوان کرد که در مقایسه با سال ۹۹ ، رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد ، که از این میزان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن مربوط به تخلیه و یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن شامل بارگیری می باشد.

سعیدی پور در ادامۀ تبیین عملکرد بندرامیرآباد در سال گذشته به رشد ۲۲۸ درصدی میزان ترانزیت خارجي کالا از این بندر به کشورهای حوزه CIS اشاره و در سال جدید بر ضرورت هم افزایی بیشتر با کشورهای حوزه دریای خزر جهت ترانزیت کالا به کشورهای شرق آسیا ، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپا از طریق بندرامیراباد تأکید کرد.
این مقام مسئول در تشریح اهداف بندرامیرآباد در سال جدید ، افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۷ هزار میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی ها را از مهمترین برنامه های این بندر در بخش بندری برشمرد و بر ارتقاء توان عملیاتی بندر با ساماندهی محوطه دپوی کالاها و کاهش سرویس تایم عملیات تخلیه و بارگیری کالا تأکید کرد.
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد همچنین هوشمندسازی علائم کمک ناوبری ، افزایش سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت بندر و ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری را بخشی از مهم ترین اهداف دریایی بندرامیرآباد در سال ۱۴۰۱ برشمرد.
مدیرکل بندرامیراباد در پایان ابراز امیدواری کرد با متناسب سازی ظرفیت فعلی بندرامیرآباد با بازار کشورهای حاشیه دریای خزر ، تا پایان سال جاری شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت های اقتصادی در بندرامیرآباد باشیم.