تخریب و ترور شخصیت یک نماینده مردمی و انقلابی به چه قیمت؟
تخریب و ترور شخصیت یک نماینده مردمی و انقلابی به چه قیمت؟
سکان؛ در چند روز گذشته مطلبی در فضای مجازی دست به دست می شود که با اتهاماتی واهی به تخریب دکتر کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس پرداختند.

به گزارش سکان، حرمت انسان ها به عنوان اعضای جامعه، امری است که بسیار مورد توجه آموزه های دین مبین اسلام است، برای مثال در آیات 11 و 12 سوره حجرات دستورهای شش گانه ای در نهی از ارتکاب چند عنوان از مهم ترین رذائل اخلاقی ذکر شده که هر گاه به طور كامل در جامعه ای پياده شود آبرو و حيثيت افراد جامعه از هر نظر بيمه مى گردد.

روایات معصومین نیز به ما می آموزد كه آبرو و حيثيت افراد همچون مال و جان آنها است، بلكه از بعضى جهات مهمتر است! پيغمبر گرامى اسلام(ص) مى فرمايد: «خون و مال و آبروى هر مسلمانی بر مسلمان دیگر حرام است». بر این اساس اسلام «ترور شخصیّت» را بسیار مذموم و ناپسند می داند.

این دین مبین در راستای مقابله با این پدیده شوم، توصیه های فراوانی دارد: از جمله اینکه از «تهمت»، «مسخره کردن دیگران»، «عیب جویی»، «سخن چینی»، «غیبت»، بدبینی و «بد گمانی»، نهی و عاملان این اعمال را به شدت مورد مؤاخذه و تهدید به جزای سخت اخروی کرده است. از طرفی به همه افراد جامعه دستور داده تا از اعتماد به سخنان افراد «فاسق» اجتناب کنند تا با ترویج «شایعه» و دروغ مبارزه شود.

در چند روز گذشته مطالبی در فضای مجازی دست به دست می شود که با اتهاماتی واهی و غیرواقعی به تخریب دکتر کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیئت رئیسه مجلس پرداختند.

واقعا تخریب و ترور شخصیت یک نماینده انقلابی و مردمی به چه قیمت؟

کریمی فیروزجایی از محدود نمایندگان مازندران می باشد که جز چهره های ملی و توانمند است که در چندماه گذشته با هماهنگی این نماینده شهرستان بابل محل رفت و آمد چند وزیر و معاون وزرا بود.

در همین راستا دکترکریمی فیروزجائی، عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی جوابیه ای صادر کرد که به شرح زیر می باشد.

بسمه تعالي
با سلام و تحيت
اين روزها مطالبي در خصوص دخالت اينجانب در برخي انتصابات و همچنین اتهامات کذبی نظیر تجاوز به منابع طبیعی و زمین‌خواری در شبكه هاي اجتماعي شهرستانی و استانی منتشر شده است که توضیحاتی در مورد موضوعات مطروحه به شرح زیر قابل ذکر میباشد:

بارها اعلام كرد‌ه‌ام که اینجانب براي عدم دخالت در انتصابات، حجت شرعي و عقلي قائلم و مداخله در اين امور را خلاف شأن نمايندگي مجلس مي دانم.

البته بديهي است اگر مورد سوء و تخلفي در هر دستگاه اجرايي مشاهده شود وفق وظيفه نظارتي مجلس شوراي اسلامي برخورد قانوني انجام خواهد شد.

در خصوص اتهامات انتسابي مطرح شده در شبکه‌های اجتماعي در باب منابع طبيعي هم اعلام ميشود پرونده مورد اشاره از بيست سال پيش (١٣٨١)، به اسم بنده و ساير اعضاي خانواده براي زمين آبا و اجدادي مان كه سالهاست در طرح هادي روستا نيز قرار دارد، تشكيل گرديده است كما اينكه براي هزاران نفر از ساكنان مناطق جنوبي بابل و ساير روستانشينان مازندران اين اتفاق افتاده است و متأسفانه يك مسير حقوقي طولاني طي شده است و البته در سالهاي اخير چند مرجع قضائي آرايي دقيق و متقن صادر نمودند که آرای صادره نیز موجود می‌باشد، لذا هيچ مصداقي از زمين خواري و تجاوز به منابع طبیعی و ساير اتهامات مطرح شده متوجه بنده نمي باشد، بلكه عده اي با اغراض سياسي و کینه جویانه به اين موضوع دامن ميزنند.

در شرايطي كه هزاران هكتار از اراضي جنگلي و كشاورزي مازندران به دست سوداگران نابود گرديده است، آيا پرداختن رسانه ها به ٤٠٠ متر مربع زمين ميراثي يك خانواده روستانشين (مورد اختلاف با منابع طبیعی) كه عليرغم خواست مافياي قدرت و ثروت که عوامل پشت پرده این تخریب ناجوانمردانه می‌باشند، يكي از آنان مورد اعتماد مردم بعنوان خادم شان در خانه ملت قرار گرفته است، نوعي فرافكني و وارونه نمودن واقعيات جامعه نيست؟!

و سوال ديگر اينكه رأي دادگاه بدوي كه قابل تجديد نظر و محرمانه است با چه نفوذ و اهرمي از پرونده خارج گرديده و در اختيار شبكه هاي اجتماعي قرار ميگيرد؟

خودم و همگان را به رعايت انصاف، تقوا و مروت دعوت ميكنم.

ارادتمند كريمي فيروزجايي