تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است
تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است
سکان نیوز؛ قائم مقام حوزه علمیه کشور گفت؛ تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی،در مراسم تودیع و معارفه ريس حوزه علمیه بابل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت؛ امروز همه ما بر سر سفره شهدا هستیم و شهدا مایه افتخار ما هستند ونباید کاری کنیم که مدیون این خونها شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی بیان داشت؛ انسان در طول تاریخ پرماجرای تکامل خود در کره زمین، توانسته است با یاری علم و فلسفه تا حد زیاد از هستی خود و جهان رازگشایی کند. انسان دیگر آن موجودی که از طبیعت می‌ترسید نیست. ادیان با قدمتی کمابیش چهارهزار ساله در طول این تاریخ همراه انسان بوده‌اند و به شیوه خود انسان ترس‌خورده را پناه داده و باید و نبایدهای زیستن در این جهان را برایش وضع کرده‌اند ودر این امور روحانیون با ایجاد امنیتی که در بین مردم به وجود می آورند به عنوان یکی از افرادی هستند که به آن پناه می برند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه شیعی فاصله بین ایمان و عمل است که باید برطرف شود و این کار فاضلان و عالمان است، افزود: برخی شناسنامه‌ای شیعه‌ هستند و مطابق قرآن و سیره ائمه زندگی نمی‌کنند. باید در مقام عمل شیعه بود. وباید با عمل و نه با سخنرانی افراد را به ایمان و عمل صالح که همان سبک زندگی مومنانه است دعوت کرد.
قائم مقام حوزه علمیه های کشور عنوان داشت؛ روحانیون باید بوی پیامبر را بدهند ودر تواضع ادب وسلوک وسکونشان باید برگرفته از رفتار پیامبران باشند.
ملکی اظهار داشت؛ بزرگان ما دین را با مردم داری به جای مردم باری نگه داشتند وباصبر وحلیم بودند مردم را به دین دعوت کردند.
وی افزود؛ هیچ گاه ترویج دین بدون اخلاص صورت نخواهد پذيرفت
ملکی با بیان اینکه حضور طلاب موجب اعتلای فرهنگی دینی جامعه می‌شود، تاکید کرد: باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و حضور طلاب در حوزه‌های علمیه تقویت شود.
وی گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است و باید این امرمهم مورد تاکید قرار گیرد ودر جامعه بسط وگسترش یابد.
در این مراسم امام جمعه شهرستان بابل افزود: در گذشته 16 مدرسه علمیه در سطح شهرستان بابل فعالیت می کردند و علما، فقها و مراجع بزرگی از این شهرستان به جهان اسلام معرفی شدند.
امام جمعه بابل اظهار داشت: بر اساس تاریخ حوزه علمیه بابل در زمان علامه شیخ کبیر و ملا نصیرا در این شهر بیش از دو هزار مجتهد حضور داشتند و این شهرستان به عنوان قطب مرکز علمی شناخته می شد.
حجت الاسلام روحانی ادامه داد: در حوزه علمیه دارالمومنین بابل علمایی مانند آیت الله سعیدالعلما بارفروشی و علامه اشرفی صاحبان کرسی و درس بودند و علمای بزرگواری مانند مرحوم آیت الله بهشتی، آیت الله فاضل، آیت الله حسینی و مرحوم آیت الله روحانی نیز در سه دهه اخیر از افتخارات حوزه علمیه بابل محسوب می شوند.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 6 مدرسه علمیه برادران و۵مدرسه علمیه خواهران درشهرستان بابل فعال هستند، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه شهرستان بابل دارای رتبه های ممتاز در زمینه های مختلف و تربیت طلاب  و روحانیون برجسته هستند و باید این روند که با تلاش مجموعه علما و تلاشگران این عرصه به دست آمده است، روند متعالی خود را ادامه دهد.
وی با آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام عباسی وتقدیروتشکر از زحمات ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری را به عنوان‌ مدیر جدید حوزه علمیه شهرستان بابل معرفی کرد