تجلیل از منتخبین فنی آزمایشگاهی در ۲۰۳ آزمایشگاه
تجلیل از منتخبین فنی آزمایشگاهی در ۲۰۳ آزمایشگاه
سکان نیوز/  مراسم در مراسم نکوداشت روز آزمایشگاه و پاسداشت پرسنل نمونه استانی در دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با تجلیل از منتخبین فنی آزمایشگاهی در ۲۰۳ آزمایشگاه استان مازندران در سال گذشته تجلیل شد.

دکتر تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم نکوداشت روز آزمایشگاه و پاسداشت پرسنل نمونه استانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ضمن تقدیر از فعالان این عرصه، اظهار کرد: رشته علوم آزمایشگاهی و خدمات دانشگاه در این حوزه رشد قابل توجهی داشته است و دارای پیشنیه خوبی است که با شتاب فزاینده و خدمات با کیفیت بالا همراه است.
دکتر اسدی با بیان اینکه سربازان جبهه سلامت در خط اول قرار دارند، عنوان کرد: سیاست ما بر کمک با رویکرد مثبت برای توسعه خدمات و امورات در بحث‌های نظارتی، همراهی، هدایت و حمایت بوده است.

در ادامه دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در سخنانی با تاکید بر لزوم توجه به غربالگری و کمک به آزمایشگاه‌ها، گفت: انتظارمان توجه در بحث پایش است، امروز جامعه پزشکی آزمایشگاه‌های مازندران با کمترین نمونه بهترین جواب را ارائه می‌دهند، کارشناسان با تسلط بر دستگاه‌ها نقش درمان را متحول کردند.
وی افزود: چالش اصلی ما در جامعه آزمایشگاهی به این نکته برمی‌گردد که اینکه تجهیزات امکانات و وسایل ما نظارت صورت می‌گیرد خوب است اما آیا شرکت‌هایی که سرویس خدمات آزمایشگاهی می‌دهند پایش می‌شوند؟
دکتر عباسی با بیان اینکه پرداخت برخی فاکتورها خارج از توان آزمایشگاه است، گفت: امیدواریم کارگروهی با کمک پیشکسوتان آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود، تا تخلفات بررسی و نسبت به نظارت ویژه اعمال شود.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران همچنین عنوان کرد: بخش بیمه ها هم چالش عمده‌ای است که معمولا دانشگاه دخالت نمی‌کند در حالی که در درگیری با بیمه‌ها هم باید نقش حمایتی ارائه شود.

همچنین دکتر محمد شکرزاده مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم ، با بیان اینکه رسالت ما تامین حفظ و ارتقای سطح آزمایشگاهی با ارائه خدمات به‌هنگام برای آحاد مردم است، از فعالیت ۲۰۳ آزمایشگاه با فعالیت ۱۲۲ مسئول فنی در سطح استان مازندران خبر داد.
وی افزود: تمام تلاشمان برنامه‌ریزی پروتکل‌های مشخص است تا با ایجاد فضا برای تعبیه آزمایش‌های غیرروتین در سطح استان تلاش کرده تا بتواند نمونه‌های یونیک و منحصر به‌فرد را بررسی کند.
دکتر شکرزاده با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه آزمایشگاهی در سطح استان برنامه‌های مهم ماست، تصریح کرد: مدیریت بهره‌وری آزمایشات در سطح دولتی مشکلات مربوط به خودش را دارد ولی تلاش همکارانمان در مسیر رفع آن‌ها جای تقدیر دارد.
مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کاهش بحث کسورات در بخش‌های دولتی آزمایشگاهی تاکید کرد و گفت: ارتقای بحث میکروب‌شناسی در استان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، عمده‌ترین بحث در بخش دولتی بحث معناداری آزمایشات است که با کمک مدیریت آی تی برنامه‌ریزی شده است.
این مسئول خواستار همکاری همه آزمایشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف و ارائه خدمت به مردم شد.

در پایان این مراسم از منتخبین فنی آزمایشگاهی مازندران در سال ۱۴۰۰ تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است، این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت شادروان سیده محبوبه امینی که به‌عنوان نهمین شهید خدمت دانشگاه علوم پزشکی مازندران کارشناس آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید همراه بود.