تبدیل شهرقدس به كارگاه بزرگ عمرانی
تبدیل شهرقدس به كارگاه بزرگ عمرانی
سکان؛ مهندس بذرافشان، معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس از تبدیل شهرقدس به كارگاه بزرگ عمرانی خبر داد.

مهندس بذرافشان، معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس با بیان اینکه اقدامات عمرانی شهرداری قدس بر 2 محور توسعه زیرساخت های شهری و ساماندهی مشکلات و نواقص موجود در سطح شهر استوار است، گفت: با توجه به اعتبارات عمرانی مناسب پیش بینی شده در بودجه سال جاری، از ابتدای امسال شاهد برگزاری مناقصات و اجرای پروژه های متعدد عمرانی در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی، خدماتی، آسفالت معابر و… هستیم که شهرقدس را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل نموده است.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری در جهت رضایتمندی شهروندان بحث ساماندهی معابر با انجام اقداماتی نظیر اجرای لکه‌گیری و روکش آسفالت، جدولگذاری و پیاده‌روسازی و همچنین اصلاح شبکه هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر است که در سال جاری نیز همچون سال گذشته با تاکیدات اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم در اولویت اجرا قرار گرفته و بودجه قابل توجه 84 میلیاردی به این امر اختصاص داده شده است.

مهندس بذرافشان بیان کرد: در راستای اجرای طرح جامع ساماندهی معابر شهرقدس در 5 ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در مناطق سه‌گانه شهر توسط شهرداری انجام شده که ۴۰ هزار مترمربع بصورت مکانیزه و ۳۵ هزار مترمربع لکه‌گیری کوچه‌ها و معابر فرعی بصورت دستی بوده و الباقی توسط مناطق سه‌گانه انجام شده است. معابری که نیاز به ساماندهی داشته باشند توسط تیم شناسایی در دفاتر فنی مناطق بررسی می‌شوند و طبق اولویت اجرا در دستور کار قرار می‌گیرند.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس به مهم‌ترین معابر ساماندهی شده در سال جاری پرداخت و گفت: از جمله این پروژه ها می‌توان به خیابان‌های شهید بهشتی و استقلال، زیرسازی و آسفالت خیابان آیت‌الله طالقانی کاووسیه، خیابان شهید نبوی، خیابان مبارزان، کوچه توحید در بلوار امام حسین(ع)، کوچه هشترودیان در بلوار 30 متری شورا و ده‌ها پروژه لکه‌گیری چاله‌ها و نوارهای حفاری در بسیاری از نقاط شهر اشاره کرد.

وی افزود: پروژه ساماندهی خیابان آیت‌الله طالقانی کاووسیه، با انجام اقدامات زیربنایی در نقطه پایانی قرار دارد. در این پروژه علاوه بر عملیات زیرسازی و آسفالت، اقدامات زیربنایی شامل اصلاح شیب طولی و عرضی، جدولگذاری، لوله‌گذاری و اصلاح شبکه هدایت آبهای سطحی انجام شده است و با تلاش عوامل اجرایی در آینده نزدیک روکش آسفالت این محور به پایان خواهد رسید.