تامین اجتماعی فراگیر ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است
تامین اجتماعی فراگیر ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است
سکان؛ مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان بمناسبت هفته تامین اجتماعی در یادداشتی نوشت:تامین اجتماعی فراگیر ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سکان، هادی نودهی ، مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان در این یادداشت نوشت: تامین اجتماعی یکی از مصادیق و شاخصهای توسعه در جهان شمرده شده و گسترش مفاهیم و فرهنگ بیمه ای و شناخت کافی و مناسب از این سازمان الزامی بوده و هفته تامین اجتماعی به مثابه فرصتی مغتنم برای ترویج و گسترش این اصل بعنوان یک مأموریت و رسالت برای تنویر افکار عمومی در جامعه است.
تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و دولت میسر شده و تلاش به منظور دستیابی به پایداری، پویایی و سرآمدی در مسیر پاسخگوئی و افزایش رضایتمندی مخاطبان، اصول زیربنایی درچشم انداز آن قلمداد می شود.
مشارکت سه جانبه از ارکان اساسی اداره سازمان بوده و با توجه به عمومی و غیر دولتی بودن، تامین منابع با همکاری کارفرمایان و دولت و بیمه شدگان انجام می گیرد و در کنار آن اتخاذ تصمیم ها و سیاستها برای اداره مطلوب این مجموعه با تعامل و ارتباط سازنده شرکای اجتماعی میسر می شود.دارائی ها و سرمایه سازمان حق الناس بوده و متعلق به اقشار تحت پوشش در نسلهای متوالی است. در سالی که با توجه به شرایط کلان اقتصادی و اجتماعی کشوراز سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است مسئولیت تامین‌اجتماعی، بعنوان سازمانی برای کارآمدسازی حمایت‌های اجتماعی پر رنگ تر از قبل خواهد بود
لازم به یادآوری است که در سال گذشته در سازمان تامین‌اجتماعی، برای بازسازی ساختاری، رفع موانع خدمت و نیز توسعه و تسهیل شیوه‌های ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی، و اجرای تامین اجتماعی فراگیر تلاش های ارزنده ای صورت گرفت. بی تردید تحول دیجیتالی یک ضرورت محسوب می‌شود و به لحاظ اینکه سازمان تامین اجتماعی با بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در ارتباط است ارائه خدمات الکترونیک درمان و حذف دفترچه های کاغذی درمان و اجرای 30 خدمت حضوری بصورت غیر حضوری ( طرح 3070 ) که کاهش بیش از 70 درصدی مراجعین به شعب بیمه ای را در پی داشت اقدامی ارزنده محسوب می گردد. اقدام دیگری که برای جمعیت بازنشستگان ، مستمری بگیران و از کارافتادگان سازمان صورت گرفت متناسب سازی و افزایش یک و نیم برابری حقوق ایشان نسبت به اسفند98 بود.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی و گرامیداشت یاد و خاطره همه همکارانی که سالها با تمام جدیت برای بیمه شدگان سازمان تلاش نمودند، بر مساعی خالصانه همکاران خدوم سازمان ارج نهاده و به همه این عزیزان خدا قوت عرض می نمایم و برای شرکای محترم اجتماعی سازمان، بویژه بیمه شدگان محترم، بازنشستگان عزیز و کارفرمایان بزرگوار از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی روزافزون می نمایم.