تابوی بخش خصوصی در بابل باید شکسته شود/ماده 100 عامل فساد مالی در بین شورا و شهرداران
تابوی بخش خصوصی در بابل باید شکسته شود/ماده 100 عامل فساد مالی در بین شورا و شهرداران
سکان نیوز؛ مهدی سعادتی در پاسخ به حذف ماده ۱۰۰اظهار داشت‌؛ متاسفانه در سال‌های اخیر ماده ۱۰۰باعث فسادهای زیادی در بین شورا وشهرداران شده است وبه صورت رسمی جزيي از بودجه های آنان گردیده است.

به گزارش سکان، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل ابرازداشت؛ عقب ماندگی های این شهرستان در سال‌های اخیر آنقدر زیاد بوده است که با بودجه های شهرستانی قابل حل نیست وبه عزم ملی نیازمند است.

سردار مهدی سعادتی با اشاره به اصل ۴۴قانون اساسی عنوان داشت؛ اصل 44 قانون اساسی یعنی سپردن اقتصاد به مردم با حذف تعاونی هاوانتخابات صوری که در این طرح باید ضمن مراقبت از دخالت نفوذی ها در این شهرستان اجرایی شود و باید تابوی بخش خصوصی در شهرستان بابل شکسته شود تا با جذب بخش خصوصی بسیاری از کمبودها جبران گردد.

وی بیان داشت: کشور در مرحله جدیدی از اتفاقات مهمی قرار گرفته است که می توان با همدلی وهمکاری همگان عقب ماندگی هایی که در زمین سوخته دوره های قبل اتفاق افتاده است را تسریع بخشید وامید داریم در حد توان بعد از ۳تا ۵سال بسیار از کمبودها را جبران کنیم.
وی عنوان داشت :حال کشاورزان ودامداران ما به علت توزیع در ارزهای ترجیحی یا بی تدبیریهایی چون واردات برنج در زمان برداشت خوب نیست واین نه تنها به نفع مصرف کننده نخواهد بود بلکه به نفع دلالان و سودجویانی خواهد بود که با نازل ترین قیمت برنج را از کشاورز خریداری نموده تابا تخلیط برنج خارجی لکه ننگی برای برنج اصیل باشند.
نماینده مردم بابل تصریح کرد:باتوجه به اقدامات خوب دولت سیزدهم اما برخی از وزرای این دولت تا به حال کارت زرد دریافت کرده اند که باید با جبران مافات تصمیم های درستی را اتخاذنمایند ودر صورت ادامه دار بودن همچون وزیر کار برکنارخواهند شد.

وی در پاسخ به حذف ماده ۱۰۰اظهار داشت متاسفانه در سال‌های اخیر ماده ۱۰۰باعث فسادهای زیادی در بین شورا وشهرداران شده است وبه صورت رسمی جزيي از بودجه های آنان گردیده است که باید در این قانون تغییراتی رخ دهد تا کارکرد اصلی خود رابیابد ونظارت دقیق تری روی آن صورت گیرد.

سعادتی در مورد پاسخ به سوال برجام گفت:هر چه کشورمان درسالهای اخیر به برجام امتیاز داد و به تعهداتش پایبند بود در عوض غربی ها از مواضع خود عقب نشینی نکردند.هرچند که این موضوع باید سرانجامی داشته باشد اما نباید باعث گردد که ما از حق مسلم خود یعنی داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز کوتاه بیاییم.

نماینده بابل در پایان سخنانش خاطر نشان کرد؛ که امید داریم در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات شهرستان بابل از جمله انجیلسی وکمبود آب شرب وفاضلاب وراه وگردشگری حل گردد تا این شهرستان شاهد روزهای بهاری خود باشد.