بیمه تعاون در حوزه استانداردهای دریافتی و آزمون ها چه دستاوردهای دارد؟
بیمه تعاون در حوزه استانداردهای دریافتی و آزمون ها چه دستاوردهای دارد؟
سکان نیوز؛ بیمه تعاون نخستین بار در آذر 1395 موفق به کسب سطح یک توانگری مالی با نسبت 179 درصد شد و در سالیان بعد نیز با حفظ این موفقیت، به عنوان یک شرکت بیمه ای سطح یک توانگری مالی به فعالیت خود ادامه داد.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، «آزمون» واژه ای است که همواره «استرس، دلشوره و نگرانی» را به همراه دارد؛ این واژه در فرهنگ لغت برابر است با «آزمایش، امتحان، سنجش، تجربه، محک».
بیمه تعاون از 20 تیرماه 1392 تاکنون، همواره تلاش کرده تا خود را در محک آزمون قرار داده و بدین ترتیب سبب شود هم انگیزه ای برای ادامه مسیر تعالی خود پیدا کرده و هم به تمام ذی نفعان خود از اراده پولادین حرکت در مسیر آینده بگوید.
در این مطلب به بررسی رتبه های اخذ شده طی سالیان گوناگون شرکت بیمه تعاون پرداخته خواهد شد.

آزمون صلاحیت حرفه ای
در بین اخبار منتشر شده بر روی سایت بیمه تعاون، موفقیت این شرکت در آزمون های صلاحیت حرفه ای دیده می شود؛ بر این اساس شرکت بیمه تعاون در تاریخ پنجمین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای رتبه پنجم (اسفند 1393)؛ ششمین دوره، رتبه دوم (خرداد 1394)؛ در هفتمین دوره، رتبه اول (شهریور 1394) و در دهمین دوره به عنوان رتبه برتر (تیر 1395) را به خود اختصاص داد.
کسب توانگری سطح یک مالی
“سطح یک” توانگری بدین معناست که شرکت های دارای سطح یک توانگری، توانایی ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آن ها را دارا می باشند.
این شرکت نخستین بار در آذر 1395 موفق به کسب سطح یک توانگری مالی با نسبت 179 درصد شد و در سالیان بعد نیز با حفظ این موفقیت، به عنوان یک شرکت بیمه ای سطح یک توانگری مالی به فعالیت خود ادامه داد.
بر این اساس، نسبت 121 درصدی برای سال مالی 1399 و نسبت 137 برای سال مالی 1400 نیز در ادامه برای این شرکت حاصل شد.
بیمه استاندارد
اگر بیمه تعاون را بیمه استاندارد خطاب کنیم، بیراهه نرفته ایم؛ این شرکت همواره در تلاش بوده تا با تلاش در مسیر کسب استاندارهای حرفه ای، رسالت خود را به خوبی پیش برده و فعالیت خود را نیز در آزمون موسسات بررسی کننده قرار دهد.
بیمه تعاون در مرداد 1395، به عنوان اولین شرکت بیمه ای کشور موفق به دریافت استاندارد و جایزه بین الملی (Supporter Of Customer Welfare) از کشور آلمان شد که به معنای تطبیق امور بیمه گری بیمه تعاون با استانداردهای بیمه کشور آلمان است.
همچنین این شرکت به عنوان نخستین شرکت در صنعت بیمه، در آبان 1397 موفق به اخذ سه استاندارد از شرکت آکادمی TUV NORD ایران-آلمان شد.
بر این اساس، بیمه تعاون موفق به اخذ استانداردهای «پیاده سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 (سیستم مدیریت کیفیت)»، ایزو 10004؛ ویرایش 2018 (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ایزو 10002 ویرایش 2018 (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) شد.
همچنین این استانداردها از زمان دریافت تاکنون، هر ساله با آزمون مجدد موسسه مذکور، موفق به تمدید شده اند.
بیمه تعاون همچنین در بهمن 1399، موفق به اخذ استاندارد ایزو 31000 (گواهی مدیریت ریسک) ویرایش سال 2018 از مؤسسه توف‌نورد اتریش شد.
اخذ این گواهی سبب شد تا شرکت بیمه تعاون در اردیبهشت 1400، طی تفاهم نامه ای با مجموعه شرکت های گروه خودروسازی سایپا به عنوان سازمان الگو انتخاب شده و تجربیات خود را در اختیار این مجموعه قرار دهد.
در حلقه جوایز
تعاون، به معنای همکاری است؛ فعالیت های بیمه تعاون، جز با همکاری تمام ذی نفعان حاصل نمیشد و ما به ازای این همکاری ها، جوایزی نیز برای این شرکت حاصل شده است.
بر این اساس شرکت بیمه تعاون موفق به اخذ نشان حفظ حقوق بیمه گزاران (مرداد 1395)؛ گواهی تعهد تعالی سازمانی (اسفند 1399)؛ اخذ رتبه -BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان (شهریور 1400) و تمدید آن در اسفند 1400 و دریافت تقدیرنامه تعالی سازمانی (اسفند 1400) شد.
تعاون بین الملل
بیمه تعاون در ادامه مسیر خود، به حضور در ساختارهای ملی و بین المللی مختلفی نیز روی آورد تا بیش از پیش بتواند نام خود را در میان پرچم های برافراشته شرکت های بین المللی به احتزاز درآورد.
بر همین اساس این شرکت در شهریور 1398 به عضویت اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) درآمد. این اتحادیه تلاش خود را در عرصه بین المللی معطوف ارتقاء سهم و جایگاه تعاونیها در چرخه اقتصادی کشورها، نحوه تعامل با دولتها و توسعه تعاون بین تعاونگران و کمک به تحقق اصول هفتگانه تعاون کرده و با سازمانهای بین المللی نظیر سازمانهای بین المللی کار (ILO)، شورای توسعه و تجارت (UNCTAD)، نیز همکاری دارد.
بیمه تعاون همچنین در انتخابات صورت گرفته 13 بهمن ماه 1399 اتاق بازرگانی بین المللی، به عنوان عضو انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شد. کمیته ایرانی ICC، نمایندگی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی است که در سال ۱۳۴۲ تأسیس و در حوزه‌هایی همچون بانکی، حقوقی، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، حمل و نقل و … فعالیت کرده و موجبات تقویت مناسبات و روابط بخش خصوصی کشور را فراهم می کند.
بورس و فراتعاون
بیمه تعاون در تاریخ 12 آبان 1392 به عنوان یکصد و پنجاه و دومین نماد معاملاتی بازار پایه فرابورس در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی فعالیت خود را آغاز کرده و نخستین شرکتی بود که تمام پذیره نویسی آن تنها از طریق فرابورس و شبکه کارگزاری انجام شد.
این مهم سبب شد تا رئیس وقت اداره عملیات بازار فرابورس ایران در خرداد 1394 با اشاره به استقبال معاملات صورت گرفته شرکت بیمه تعاون مطرح کند: «معاملات بیمه تعاون به عنوان نماینده شرکت های تعاونی در فرابورس ایران حاکی از آمادگی فرابورس برای ورود دیگر شرکت های تعاونی به بازار پایه است».
در ادامه شرکت بیمه تعاون در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۹ اعلام کرد که درخواست پذیرش سهام این شرکت (تعاونی سهامی عام) در جلسه هیئت پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت شد.
پس از آن این شرکت پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۸ آبان ماه 1400، به عنوان دویست و شصت و هشتمین نماد معاملاتی و صد و شصت و دومین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران درج شد.
در نهایت در روز 14 دی ماه 1400 شرکت بیمه تعاون، با سرمایه اسمی 500 میلیارد تومان، به عنوان یکصد و نودمین شرکت در بازار دوم فرابورس ثبت شد.