بیمارستان های اصفهان بعد از تهران بالاترین مشارکت  را در درمان بیماران کوویدی داشت
بیمارستان های اصفهان بعد از تهران بالاترین مشارکت  را در درمان بیماران کوویدی داشت
سکان نیوز؛ مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: بیش از 10 هزار نفر بیمار سه بیمارستان تامین اجتماعی در بحران کرونا یک سال گذشته، در بیمارستان های استان بستری شدند و کمتر از 10 درصد فوتی داشتیم که جزو آمار پایین فوتی ها در کشور بودیم.

دکتر علی اعتصام پور در دیدار با مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به ریفرال شدن هر سه بیمارستان تامین اجتماعی در بحران کرونا طی یک سال گذشته، گفت: بیش از 10 هزار نفر بیمار در این مدت در بیمارستان های استان بستری شدند و کمتر از 10 درصد فوتی داشتیم که جزو آمار پایین فوتی ها در کشور بودیم.

وی افزود: همچنین بعد از تهران بیمارستان های اصفهان بیشترین مشارکت را در درمان بیماران کوویدی داشته اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان برای طرح 3070 گفت: تاکنون بیش از 60 درصد پزشکان استان اصفهان به این طرح پیوسته اند.
وی اشاره کرد: بعد از کرونا و خارج شدن بیمارستان های استان بلافاصله اولین جراحی قلب که درخواست دیرینه جامعه مظلوم کارگر است را انجام دادیم.
دکتر اعتصام پور از عمل جراحی قلب باز در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان خبر داد و گفت: برای نخستین بار عمل جراحی باز قلب (بای‌پس قلب) بر روی بیمار مرد ۴5 ساله در بیمارستان دکتر شریعتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی با موفقیت انجام شد.

دکتر اعتصام پور افزود: این عمل را دکتر محسن میر محمد صادقی، جراح قلب، با موفقیت در اتاق عمل بیمارستان دکتر شریعتی که به امکانات و تجهیزات بروز مجهز شده و آموزش تخصصی پرسنل آن نیز صورت گرفته انجام داد. به گفته وی این عمل حدود 4 ساعت طول کشید از ورید صافن پا بعنوان گرافت برای بای پاس عروق کرونری استفاده شد و بیمار حدود 3 ساعت روی پمپ قلبی ریوی بوده و هم اکنون حال بیمار رضایت‌بخش و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دکتر شریعتی تحت نظر است.
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان بیان کرد: این بیمار پس از تشخیص انسداد عروق و مشاوره با جراح قلب برای انجام عمل جراحی بای‌پس انتخاب شد.
دکتر اعتصام پور تصریح کرد: با وجود اتاق عمل با تمام امکانات بروز با بهترین برندها و آی‌سی‌یو مجهز، در کنار بخش آنژیوگرافی، پکیج جراحی قلب کامل شده و بیماران نیازمند اعزام به دیگر مراکز نخواهند بود.
به گفته دکتر اعتصام پور با راه اندازی این مرکز، عمل‌های دیگر قلب مثل تعویض دریچه، نیز قابل انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: انجام موفقیت‌آمیز این عمل مقدمه‌ای برای تسریع در روند راه‌اندازی بخش جراحی قلب در این بیمارستان است که پس از بهره‌برداری در آینده‌ای نزدیک، اصفهان را به یکی از بزرگترین مراکز حراجی قلب در مرکز کشور تبدیل خواهد کرد.