بهره برداری از شبکه فاضلاب منطقه 9 تا پایان سال 1401
بهره برداری از شبکه فاضلاب منطقه 9 تا پایان سال 1401
سکان نیوز؛ در راستای اجرای طرح تحول نگهداشت شهر همسو با رویکرد مدیریت ارشد شهری، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه9 نسبت به ایجاد 37 زون به منظور برداشت خرابی های موجود در مقیاس یک یکم توسط کارشناسان مجرب حوزه فنی وعمرانی اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، فرزاد فرهادیان معاون فنی وعمران منطقه گفت: در زون بندی صورت گرفته مشکلات و خرابی های منطقه احصا و طی اولویت بندی انجام شده در فاز اول نسبت به مرمت 2000متر از انواع جدول بندی اقدام شد.
وی افزود: در همین راستا نیز در 138نقطه با اجرای 380 تن آسفالت عملیات لکه گیری معابر فرعی به همراه 1024 تن پخش آسفالت مکانیزه معابر اصلی صورت پذیرفت.
معاون فنی وعمران منطقه9 توضیح داد: در این پایش تغییر مقاطع انهار 23معبر شناسایی شد که تاکنون نسبت به 8 معبر این تغییرات انجام شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: درکنار تکمیل شبکه فاضلاب، تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد که با اولویت بندی صورت گرفته معابر دانشگاه هوائی جنوبی و دستغیب غربی به طول تخمینی 950متر در نیمه اول سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.
فرهادیان گفت: در کنار طرح تحول در نگهداشت به منظور ارتقا سلامت محیط زیست با تعاملات صورت گرفته با شرکت آبفا در سال جاری 12کیلومتر مجوز جهت تکمیل شبکه فاضلاب صادر شد.
وی اضافه کرد: پوشیده شدن کانال روباز معراج به طول 70متر ، مرمت جداره بزرگراه یادگارامام (ره) و همچنین تخریب دیوار واقع در زیرگذر استادمعین که از آسیب های اجتماعی ویژه منطقه محسوب می شوند و مکانی جهت تجمیع بزه کاران شده بود از دیگر اقدامات است.
معاون فنی وعمران منطقه9 همچنین گفت: طرح تخریب ابنیه فاقد پایداری نیز در دستور کار قرار دارد که به عنوان نمونه می توان به تخریب بنای آجری فرسوده و خطر ساز در مجاورت بزرگراه آیت آلله سعیدی اشاره کرد.
فرهادیان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با تعامل سازمان های خدماتی، 133کیلومتر شبکه فاضلاب تا پایان سال 1401 به بهره داری خواهد رسید و در حال حاضر با انجام 122کیلومتر از شبکه مذکور به هدف ارتقا سطح کیفی محیط زیست منطقه نزدیک تر شده ایم.