بهره برداري از 3 پروژه ساز و كاري در هفته سي و پنجم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران آغاز شد
بهره برداري از 3 پروژه ساز و كاري در هفته سي و پنجم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران آغاز شد
سکان نیوز؛ امروز و همزمان با هفته پژوهش؛ 3 پروژه "ساز و كاري" در سي و پنجمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور وزير نيرو از طريق ويدئو كنفرانس به بهره برداري رسيد

با حضور وزير نيرو در پژوهشگاه نيرو، پروژه سازوكاري “سامانه پيشرفته بازار برق ايران” در شركت مديريت شبكه برق ايران و با همكاري پژوهشگران پژوهشگاه نيرو در قالب 8 پروژه افتتاح شد. ايده اصلي طراحي اين سامانه، افزايش ايمني شبكه برق با يكپارچه سازي برنامه ريزي آرايش توليد واحدهاي نيروگاهي است.

دومين پروژه ساز و كاري، “سامانه پايش و پيش بيني سيلاب” است كه با هدف توليد، تحليل و ايجاد دسترسي برخط به داده ها، اطلاعات پايش و پيش بيني بارش و سيلاب در رودخانه ها و مخازن كشور براي بهبود مديريت سيلاب طراحي و رونمايي شد.
پروژه ديگر سازوكاري، “سند زيست بوم نوآوري نيرو” است كه به عنوان رويكردي جديد در صنعت آب و برق به دنبال هم سويي و هم افزايي تمامي طرح هاي نوآورانه و خلاق در اين صنعت و رسيدن به يك نتيجه كاربردي و مشترك است. اين رويكرد بر اين اصل استوار است كه تمامي مسيرهاي پژوهشي و فناورانه بايستي بصورت يكپارچه و مشاركتي و با همكاري گسترده همه فعالان و بازيگران طي شود.
صبح امروز همزمان با هفته سي و پنجم پويش، “جشنواره مجازي پژوهش و فناوري وزارت نيرو” با مشاركت وزارت نيرو، پژوهشگاه نيرو، شركت هاي مادرتخصصي صنعت آب و برق و شركت هاي تابعه، همچنين شركت هاي دانش بنيان فعال در حوزه آب، برق و انرژي با حضور وزير نيرو آغاز به كار كرد.