آریان پور؛ کمبود گاز نیروگاه ها باید در کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گیرد
آریان پور؛ کمبود گاز نیروگاه ها باید در کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گیرد
سکان نیوز؛ عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت؛ موضوع کمبود گاز نیروگاه ها باید در کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن به مردم اعلام شود.

رضا آریان پور در گفت‌وگویی با اشاره به آلودگی هوای تهران و سوزانده شدن و استفاده از مازوت در برخی کارخانجات اظهار کرد: بحث استفاده از مازوت قبلا هم بوده ما در شهرستان گالیکش استان گلستان کارخانه سیمانی داریم از مدت‌ها قبل مردم نگرانی از بابت آلودگی ناشی از این کارخانه داشتند اما تلاش می‌شد که در این کارخانه فیلترهایی گذاشته شود تا جلوی آلودگی هوا را بگیرند به محض این‌که سهمیه کارخانه کاهش پیدا کرد و گازی تحویل ندادند مجبور به استفاده از مازوت شدند حال این‌که آلودگی ناشی از سوخت مازوت خیلی بیشتر از گاز است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آلودگی هوای این روزهای برخی از نقاط کشور در شرایطی اوج گرفته که شیوع ویروس کرونا را هم شاهد هستیم. بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای به خصوص ریوی است که اینها نیز بیشتر از سایر افراد در مقابل آلودگی هوا آسیب‌پذیر هستند، لذا تداخل آلودگی هوا با کرونا باعث می‌شود که بیماری کرونا تقویت شود.

آریان‌پور با بیان این‌که آلودگی هوا تشدید کننده بیماری‌های ریوی است، اظهار کرد: کسی که سابقه بیماری ریوی داشته باشد و در هوای آلوده تنفس کند احتمال ابتلای او به سایر بیماری‌ها به خصوص کرونا بیشتر می‌شود. باید مسئولان به این نکته توجه کنند که آلودگی هوا بیماری کرونا را زیاد می‌کند اگر کسی حتی کرونا از نوع خفیف آن را هم گرفته باشد و در محیط آلوده هوا قرار گرفته باشد کرونای او تشدید خواهد شد.

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی علت استفاده از مازوت گفت: این موضوع باید بررسی شود مشخصا با مدیرعامل گاز استان گلستان صحبت کردم و این سوال را پرسیدم که وقتی ما دومین ذخیره گاز دنیا را داریم و مدعی صادرات گاز به سایر کشورها هستیم چرا باید به سمت استفاده از مازوت برویم؟

آریان پور افزود؛ در سالیان گذشته سیاست دولت‌ها سرمایه گذاری بر روی پمپ گاز و گازسوز کردن خودروها و استفاده از سوخت گاز بود تا آلودگی کم شود حال چه شده که به عقب برگشته و کارخانه‌ها به جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کنند؟ این موضوع باید در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی موضوع بررسی قرار گیرد و نتایج آن به مردم اعلام شود.