بنیاد مازندران با نگاه مطالبه گری و احقاق حق ایثارگران برای رفع مشکل اشتغال آنها ورود می کند
بنیاد مازندران با نگاه مطالبه گری و احقاق حق ایثارگران برای رفع مشکل اشتغال آنها ورود می کند
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به منظور پیگیری مشکل تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در نشست با سرپرست نیروگاه شهید سلیمی نکا، آخرین وضعیت اشتغال این عزیزان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایثار واحد مازندران، سعید کهن  با اشاره به اینکه 7 هزار 268 تن از فرزندان عزیز شاهد و ایثارگرمازندران بیکار هستند گفت: معضل بیکاری این عزیزان یکی از دغدغه های اصلی بنیاد است و نگاه ما رفع این چالش و ایجاد امید و رضایت در میان جامعه ایثارگری است.
وی افزود: به منظور رفع دغدغه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، به دستور استاندار مازندران کمیته ای در استانداری تحت عنوان کمیته ایثارگران تشکیل گردید تا ظرف هشت ماه آینده وضعیت اشتغال فرزندان معزز شهدا و جانبازان 70 درصد تعیین تکلیف گردد.
مدیر کل بنیاد مازندران اظهار کرد: در رابطه با بهبود بخشیدن به وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگر، در قالب فعالیت شرکت های تعاونی روستایی که همان اشتغال جمعی است برنامه های وسیعی داریم تا از طریق بنگاههای کوچک بتوانیم با مشاوره شغلی و وام های خوداشتغالی در قالب فرآیند آموزش بر مبنای تخصص فرد و علائق شغلی، یک ساماندهی اساسی در این بخش صورت گیرد.
کهن سال تصریح کرد: بخش دیگر اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر ( ماده 21 ) در قالب نیروهای حجمی و شرکتی است که دستگاهها ملزم به جذب این عزیزان بر اساس قوانین تعریف شده هستند و بنیاد مازندران با یک نگاه مطالبه گری و احقاق حق ایثارگران با استفاده از همه ظرفیت ها برای رفع مشکل اشتغال این عزیزان با جدیت ورود پیدا می کند.
این مسئول به توانمندی و استعدادهای فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: یقین دارم فرزندان عزیز شهدا و ایثارگر در هر دستگاهی که مشغول به کار می شوند مشاوران امین خواهند بود و بازوی مدیریت آن دستگاه محسوب می گردند.
مدیر کل بنیاد مازندران اذعان داشت: هر قدر به قوانین بیشتر تسلط داشته باشیم مطالبه گری اتفاق خواهد افتاد و ما وظیفه داریم بر اساس قوانینی که در امر خدمت رسانی برای ایثارگران مشخص و تعیین شده، حمایت کنیم.
کهن سال از مدیریت نیروگاه شهید سلیمی نکا به دلیل اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت ( برگزاری سی و چهارمین یادواره شهدای نیروگاه ) دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس، تجلیل از ایثارگران و توجه ویژه به‌ جایگاه شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در نیروگاه قدردانی کرد و خواستار جذب فرزندان شاهد و ایثارگر به صورت حجمی و شرکتی و نیز تبدیل وضعیت مابقی این عزیزان در نیروگاه شهید سلیمی نکا شد.
مهندس تازیکی سرپرست نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: هر قدمی که برای ایثارگران برداریم در قبال رشادت و از خودگذشتگی پدران شهید و ایثارگر آنان ناچیز است.
وی افزود: هیج خدمتی بالاتر از خدمت به ایثارگران نیست و آرامش ما مدیون جانفشانی خانواده های شهدا و ایثارگران است.
گفتنی است پرونده ۱۶۴ تن از فرزندان ایثارگر شاغل در نیروگاه شهید سلیمی نکا برای تبدیل وضعیت به مرکز ارسال گردید و تکلیف دیگر فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در نیروگاه در مرحله پیگیری قرار دارد.
نیروگاه شهید سلیمی نکا دارای ۳۳ شهید گرانقدر، ۱۴۵ جانباز سرافراز و 3 آزاده است.
در این جلسه سرپرست تعاون و امور اجتماعی بنیاد استان، رئیس اداره اشتغال و رئیس بنیاد ساری حضور داشتند.