سکان نیوز؛ با حضور دکتر امین فخر مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان، دکتر مهدی ابناء، رئیس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان و جمعی از مسئولین این شهرستان، بلوک های بهسازی شده زایمان این مرکز درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر مهدی ابناء، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی سیرجان در خصوص این پروژه اظهار داشت: پروژه توسعه و ساخت بلوک زایمان بیمارستان دکتر غرضی سیرجان از سال 97 شروع و در اسفند ماه 98 با هزینه کرد بالغ بر 15 میلیارد ریال به پایان رسید.

وی افزود: ضمن آنکه تجهیز فضای فوق بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

دکتر ابناء گفت: این پروژه در مساحتی بالغ بر 400 متر مربع احداث شده و شامل 4 اتاق LDR، پارک بخش، سالن انتظار قبل از بستری، اتاق زایمان فیزیولوژیک، اتاق پره اکلامپسی، اتاق ایزوله و امکانات جکوزی است.

وی افزود: این فضا به صورت انحصاری هر اتاق صرفاً برای یک مددجو در جهت اجرای به روزترین روش های خوشایند سازی و تسکین درد، امکان زایمان با حضور همراه و یا همسر آموزش دیده با بهره گیری از بهترین امکانات هتلینگ تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: فاز دوم توسعه و ساخت بلوک زایمان، شامل ایجاد فضاهای خدماتی، پشتیبانی، آموزشی در حال ساخت است که به فضای فعلی الحاق خواهد شد.

دکتر فخر همچنین در وبینار با روسای مراکز درمانی از ایجاد فضای همکاری و هماهنگی در راستای افزایش کمی و ارتقاء کیفی خدمات و استاندارد سازی فضاهای درمانی ابراز قدردانی کرد.

وی در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار از خدمات کادر پرستاری تشکر و قدردانی کرد و افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم متمرکز در مرکز استان نداشتیم و توفیقی بود که به بخش های بیمارستان های استان برویم و از زحمات و تلاش های همکاران پرستار قدردانی کنیم.
وی به افتتاح پروژه بهسازی بخش زایمان بیمارستان دکتر غرضی سیرجان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح آغاز شد.
دکتر فخر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید،حاج قاسم سلیمانی افزود: در ایام سالگرد شهادت این سردار، مراکز درمانی در سطح استان از آمادگی های لازم برخوردار هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان بر پیگیری انجام اقدامات اصلاحی در واحدهای درمانی استان تاکید کرد.