بسیج دژ تسخیرناپذیر
بسیج دژ تسخیرناپذیر
سکان نیوز؛ هفته بسیج گرامیداشت حماسه دلاور مردان عاشورایی کربلای ایران فرصت مغتنمی است تا با واکاوی ابعاد عظمت شجره طیبه بسیج رمز و راز مانایی آن برای جهانی شدن نهضت انقلاب اسلامی نمایان شود.

بسیج نه در شکل لباس خاکی آن که در تفکر ارزشمند فرهنگی مبتنی بر آموزه های وحیانی اسلام خود را نمایاند و با ارائه تصویر درخشان از نوع تعاملات بسط یافته اسلامی تحت فرمان امام المسلمین در جامعه ریشه دوانده و اینک به دژ مستحکم وتسخیر ناپذیر نظام اسلامی در ابعاد گوناگون تبدیل شده است.

“بسیج “اگر چه بفرمان امام روح الله (ره) درپنجم آذرماه سال ۵۸ با هدف ایجاد هسته های مردمی برای تقویت و پشتیبانی ازانقلاب اسلامی و ترویج گفتمان فرهنگی و عقیدتی منبعث از اسلام ناب محمدی (ص)تشکیل شد اما اوج ایثار آن در جنگ تحمیلی و در دفع تهاجم وحشیانه خصم زبون و درهم کوبیدن دشمنان غدار نمایان شدو با ورود به سامانه های فرهنگی و گسترش تفکر ناب برگرفته از مبانی اعتقادی، تاثیر عمیق بسیج خود را در اعتلای مفاهیم ارزشی و انقلابی شناساند بگونه ای که کارنامه موفق آن هم اکنون در بخش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور چشمها را می نوازد.

کارنامه بسیج در جنگ تحمیلی چنان افتخار آمیز است که دشمنان خیره سر به سرکردگی استکبار جهانی بارها آن را اذعان کردند وبی گمان پیروزی رزمندگان پرتوان جبهه توحید در نبرد ۸ ساله با رژیم بعث عراق ناشی از رشادت‌ها وسلحشوری فرزندان روح الله در نهضت بسیج است.

بسیجیان لشکر ایمانی کشورمان در جنگ تحمیلی فتوحاتی مانند والفجر ۸ را با عبور از اروند وحشی و سیم های خاردار و استحکامات سنگین نظامی خلق کردند که برق آن چشمان استکبار و دنباله های آن را درنوردید وبی تردید همه این توفیقات مرهون دلدادگی آنان به حبل المتین ولایت و رهبری بود و غلبه وجه ایمانی و اعتقادی بسیجیان بر ماشین جنگی دشمنان تا بن دندان مسلح، پیروزی ما را در جنگ تضمین کرد.

بسیج سرافراز در پایان دفاع مقدس با ورود به عرصه های علمی ،فرهنگی ،فناوری‌های نوین و عرصه های جهادی تکلیف خود را در تداوم افتخار آفرینی دانست و به گواه تاریخ دستاوردهای آن درزمینه های غیر نظامی نیز چشمگیر و بی بدیل است.

ناگفته پیداست ماموریت امروز و هر روز بسیج شناخت کانون‌های توطئه علیه نظام و انقلاب اسلامی و خنثی سازی دسائس دشمنان است که با توجه به پیچیدگی ابعاد توطئه های فرهنگی حضور پرشمار بسیجیان در این میدان نیازمند هوشیاری و بصیرت افزایی در اردوگاه ولایت و رهبری است.

از سوی دیگر بسیج با الهام بخشی به نهضت های آزادیبخش و عدالت خواهانه درآنسوی مرزها مانند عراق، حزب الله لبنان و یمن به کانون مبارزه علیه مستکبران و زورگویان تبدیل شده که باید آن را معجزه صدور انقلاب ومصداق دور اندیشی عالمانه رهبر کبیرنهضت روح الله دانست و بر عزم مجاهدانه آن ابرمرد دوران درود فرستاد.

از دیگر سو با توجه به تشدید جنگ اقتصادی جبهه استکبار ضد انقلاب اسلامی حضور بسیج در این وادی برای خلق فرصت های جدید با اتکا به توانمندی و ظرفیت های عظیم داخلی ماموریت اساسی تلقی می شود که باید به روش اقتصاد مقاومتی و با هدف خنثی سازی تحریم های ظالمانه و غیر قانونی پیروزی انقلاب را در این جبهه نیز رقم زد.

بسیج در طول حیات پر برکتش نشان داد که بحران ها را می شناسد و بر راههای فائق آمدن بر چالش های پیش روی کشور واقف است واز این رو در گام دوم انقلاب باید با تقویت حضور مومنانه جوانان بسیجی حضور پرشمار آنان را ارج نهیم و بسترهای هم افزایی و مشارکت فعالانه بسیجیان بی توقع و پرتوان را برای تحکیم سنگرهای کلیدی انقلاب در بخش های گوناگون فراهم آوریم که این مهم رمز مانای پیشتازی کشوردر مسیر ترسیمی امامین انقلاب است.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی