بستری ۱۲۱۴ بیمار کرونایی در مازندران
بستری ۱۲۱۴ بیمار کرونایی در مازندران
ساری- سکان نیوز/ پس از حدود دو ماه، بالاخره آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران به زیر ۱۰۰۰ نفر رسید، موضوعی که نشان می‌دهد شرایط کنترل این ویروس در مازندران، به درستی در حال انجام است و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در این استان، بر این عقیده‌اند که اگر این شرایط را ادامه ندهیم، ممکن است به هفته‌های گذشته بازگردیم.

به گزارش سکان نیوز/ سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.
وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۴۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۴۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.
موسوی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم در روزهای محرم، گفت: مراسم‌های عزاداری در ایام محرم باید در فضای باز و حداکثر به مدت ۱.۵ ساعت برگزار شود، مراسم دسته روی، زنجیرزنی و اطعام دهی ممنوع است و نذورات در قالب کمک های مومنانه انجام شود.
جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در ششمین جشنواره حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی رییس قوه قضائیه و باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر این قوه، تفرشی معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر و آیت‎الله کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، در بخش معرفی برگزیدگان این جشنواره، در حوزه مدافعان سلامت از شهید مدافع سلامت و عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سید بهرام طهماسبی، رییس فقید بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و از رزمندگان سرافراز و جانباز شیمیایی دفاع مقدس تقدیر شد و جایزه حقوق بشر اسلامی را به این شهید سلامت اهدا کرد.
پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران علت انتخاب شهید دکتر طهماسبی را پذیرش مسؤولیت بیمارستان امام خمینی (ره) آمل در دوران اوج شیوع کرونا (از اسفندماه ۱۳۹۸) و ایثار در زمینه‌ ارایه خدمات عادلانه درمانی، رویکرد مدیریت جهادی و حضور مستمر در میدان مبارزه با کرونا تا آخرین لحظاتی که در توان داشت عنوان کرد.
همچنین در این بخش از دکتر احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی به علت اهتمام ویژه وی برای هم‌افزایی میان کشورهای منطقه و ارائه کمک‌های بهداشتی و دارویی در دوران همه‌گیری کرونا و تلاش برای تضمین سلامت پناهجویان منطقه‌ی مدیترانه شرقی به‌ویژه سوریه، یمن، و افغانستان تقدیر ویژه به عمل آمد.
گفتنی است در این همایش فائق زیدان، رییس شورای‌عالی قضایی عراق؛ عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه؛ شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان؛ خورخه آرئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا و تعدادی از فعالان بین‌المللی حقوق بشری به صورت آنلاین و اینترنتی سخنرانی کردند.
آخرین آمار کرونا در بابل
همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر۲۶۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار جدید بستری و ۳۰ بیمار هم ترخیص شدند. ۵۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند./ ایسنا
هم‌اکنون ۱۲۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.