برگزاری كمیسیون بند 20 شهرداری آباده در راستای حفظ حقوق عامه با مشاغل مزاحم
برگزاری كمیسیون بند 20 شهرداری آباده در راستای حفظ حقوق عامه با مشاغل مزاحم
سکان؛ شهردار آباده با اشاره به اینکه وظایف کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع مزاحمت از بافت مسکونی است و این موضوع یکی از اولویت های مهم شهرداری می باشد افزود: برخی مشاغل از لحاظ صدا، دود و یا از منظر بهداشتی در کنار بافت های مسکونی قرار گرفته اند که موجب رنجش خاطر و آسایش شهروندان شده است.

مهدی شاکر شهردار آباده با اشاره به اینکه وظایف کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع مزاحمت از بافت مسکونی است و این موضوع یکی از اولویت های مهم شهرداری می باشد افزود: برخی مشاغل از لحاظ صدا، دود و یا از منظر بهداشتی در کنار بافت های مسکونی قرار گرفته اند که موجب رنجش خاطر و آسایش شهروندان شده است.

وی اظهار داشت: وجود برخی از مشاغل در محدوده زندگی شهروندان باعث ایجاد مشکل در کیفیت زندگی شهروندی و محدودیت اصناف می شود.

شهردار آباده افزود: کمیسیون بند بیست ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص مزاحمت مشاغل تشکیل می شود که در این کمیسیون در خصوص پرونده های مطرح شده ضمن بررسی نسبت به صدور رای اقدام می شود که این رای ها با توجه به نوع مزاحمت می تواند تمهیداتی و رفع مزاحمت بوده و یا در صورت قرار گرفتن شغل مورد نظر در رسته مشاغل مزاحم و آلاینده شهری، رای به تعطیلی و جابه جایی داده شود .هدف کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها پیشگیری از تأسیس و گسترش و همچنین ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده سطح شهر است و همواره مصالح عمومی و حقوق عامه بر حقوق و مصلحت فردی ارجحیت دارد.

از مصوبات جلسه می توان به مکاتبه با دادستان جهت صدور و دستور مقتضی جهت برخورد قانونی و در صورت لزوم پلمپ اماکن غیر مجاز از داخل شهر، مکاتبه با اتاق اصناف جهت مشخص شدن روند صدور پروانه کسب امکان جمع آوری ضایعات و رعایت کلیه قوانین و الزامات سایر دستگاه ها اشاره کرد.