برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان جویبار در محل فرمانداری
برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان جویبار در محل فرمانداری
سکان ،با حضور احمد توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، کمال_رستمعلی_فرماندار_شهرستان_جویبار، معاون فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، سرپرست شهرداری جویبار، شهردار کوهی‌خیل به‌همراه اعضای شورای شهر و شوراهای اسلامی بخش در محل سالن اجتماعات شماره یک فرمانداری برگزار شد.

به گزارش سکان ،در این جلسه ضمن بررسی مسائل و چالش‌های شهرستان، اقدامات مورد نیاز جهت شتاب به حل این مشکلات و پیگیری آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان این‌که جویبار توانسته در حوزه ورزش و بالاخص کشتی نامی برای خود در ایران و جهان رقم بزند، گفت: روند پیشرفت این شهرستان در سال‌های گذشته خوب بوده اما شان این مردم بیشتر از این است.

احمد توکلی با اشاره به این‌که مردم این خطه توانستند در بحث بازیافت ثروت‌آفرینی کنند، اظهار داشت: شهرستان جویبار توانسته قدم‌های خوبی در اقتصاد و ورزش بردارد و اگر زیرساخت‌های مورد نیاز مهیا شود؛ می‌توانند در کشور و جهان توانایی‌های خود را به اثبات برسانند.

وی راه‌اندازی سالن ۵ هزار نفر کشتی را یکی از مطالبات به حق مردم جویبار بیان کرد و گفت: با افتتاح آن مردم این شهرستان می‌توانند میزبان مسابقات بزرگ جهانی باشند.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: باید در حوزه کشتی در تراز اول جهان باشیم و این اتفاق می‌تواند در این شهرستان که قهرمانان به‌نامی را درعرصه کشتی به جهان معرفی کرده است؛ رقم بخورد.

توکلی افزود: عملکرد گذشتگان را نباید زیر سوال ببریم بلکه باید خودمان تلاش‌مان را دوچندان کنیم و برای حل مشکلات و چالش‌ها چاره‌اندیشی کنیم .
وی با اشاره به اين‌که ساحل چپکرود نباید مثل گوشت قربانی و به نام گردشگری به افرادی واگذار شود که اقدام خاصی انجام نمی‌دهند، گفت: مشکلاتی که در حوزه زمین‌های ساحلی عنوان شده حتما در استان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

بذرافشان رییس شورای شهر جویبار در این نشست کمبود نیروی های خدماتی را یکی از مشکلات شهر جویبار عنوان و گفت: امیدواریم مجوز به خدمت گرفتن ۱۵ تا ۲۰ نیروی خدماتی به شهرداری جویبار داده شود.

وی با اشاره به اين‌که شهرداری جویبار درآمد پایداری ندارد؛ افزود: در دوماه گذشته حتی در پرداخت حقوق نیروهای شرکتی نیز با مشکل مواجه بودیم.
بذرافشان مشکل دپوی زباله ، مستهلک بودن ماشین آلات شهرداری، نداشتن تجهیزات مناسب آتش نشانی و اجرایی نشدن طرح بازنگری شهری را از دیگر مشکلات شهر جویبار برشمرد.
رییس شورای شهر کوهی‌خیل بابیان این‌که باتوجه به وجود شهرک صنعتی در شهر کوهی‌خیل این شهر نیازمند یک نگاه ویژه برای تخصیص اعتبارات است، گفت: بضاعت شهرداری ما جوابگوی آماده‌سازی زیرساخت‌های شهر کوهی‌خیل نیست.

سید محمد جلالی محور لاریم – کوهی خیل به بهنمیر را بسیار خطرناک ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تصادفات بی‌شمار و مرگ عزیزان‌مان بودیم و انتظار داریم برای تعریض این محور رقم اعتباری مناسبی در نظر گرفته شود.

وی فرسوده بودن شبکه آبرسانی و نداشتن یک ساختمان برای شهرداری را از دیگر مشکلات شهر کوهی خیل عنوان کرد.