برگزاری اولین دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی در مازندران
برگزاری اولین دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی در مازندران
سکان نیوز؛ رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی از برگزاری اولین دوره تخصصی DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی با رویکرد ارتقا دانش فعالین بخش اقتصادی در مازندران خبر داد.

به گزارش سکان، دکتر رامین مهمانپرست در نشست خبری با اصحاب رسانه ،ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور، راهکارها و پیشنهاداتی برای برون رفت از وضعیت موجود و حل مسائل و مشکلات این حوزه مطرح نمود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه یکی از معضلات موجود در مدیریت منابع مالی دولت را بدنه فربه و بخش های دولتی دانست و افزود: در ایران بیش از 8 میلیون کارمند و بازنشسته حقوق بگیر دولتی داریم که بخش اعظم بودجه صرف پرداخت این وجوه می شود.

مهمانپرست ادامه داد: در شرایط فعلی حتی در صورت امضای توافق برجام افزایش درآمدهای دولت بازهم هزینه ها و درآمد همخوانی ندارد، بنابراین باید یک جراحی بزرگ در بدنه دولت اتفاق بیافتد و با سیاستگذاری درست و ایجاد فرصت های شغلی مناسب افراد را به سرمایه گذاری در بخش خصوصی و طرح های اقتصادی تشویق نموده تا زمینه های تولید و توسعه در کشور ایجاد گردد.

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی، اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور دیپلماسی با محوریت اقتصاد بسیار کمک کننده است، ما نیاز به سازمان جدید نداریم بلکه نیاز به سازماندهی وجود دارد، باید وزارتخانه های مختلفی که در حوزه اقتصادی موثر هستند به رهبری وزارت خارجه و بصورت هماهنگ دیپلماسی اقتصادی را پیش ببرند. لازمه این رهبری تغییر در ساختار وزارت خارجه و استفاده از نیروهای کاردان در حوزه اقتصادی است.

وی گفت: در 25 تیرماه سال جاری همایش بزرگ دیپلماسی اقتصادی برگزار شده و فضای کلی در این زمینه ترسیم و پیشنهادات لازم به معاون اول رئیس جمهور، معاون اقتصادی و نمایندگان مجلس ارائه شد.

رامین مهمانپرست با اشاره به اینکه برای اصلاح ریشه اقتصادی باید دانش فعالان اقتصادی تقویت شود، ادامه داد: خانه دیپلماسی به این منظور دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی را برای افزایش تخصص و ایجاد مهارت های جدید و مورد نیاز برای فعالان بخش اقتصادی به منظور تجارت با سایر کشورها را طراحی کرده است.

وی افزود: دروسی که در این دوره تدریس خواهد شد کاملا کاربردی و مورد نیاز فعالین اقتصادی در تجارت بین المللی است که تاکنون نمونه چنین دوره آموزشی را در کشور نداشتیم، همچنین اساتیدی که برای این دوره ها در نظر گرفته شده اند تماما افرادی متخصص و با سابقه درخشان، از مسئولین عالی رتبه کشور، سفرا و افراد سرشناس فعال در حوزه های اقتصادی می باشند و در پایان این دوره با همکاری خانه دیپلماسی و دانشگاه پیام نور، مدرک «DBA» به دانش آموختگان تقدیم خواهد شد.

مهمانپرست در پایان گفت: خانه دیپلماسی در استان‌ها در حال راه اندازی است و مازندران به دلیل ظرفیت های فراوان، به عنوان استان پایلوت انتخاب گردید و هدف داریم که آموزش و مشاوره‌های دیپلماسی اقتصادی را در کشور نهادینه کنیم.