برگزاری آئین کلنگ زنی پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر
برگزاری آئین کلنگ زنی پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر
سکان؛ آئین کلنگ زنی پروژه های یازده گانه شهرداری قائمشهر با حضور مهندس کاظم علیپور شهردار قائمشهر، کیوان مرادیان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، فرماندار قائمشهر، رئیس و اعضای شورای شهر، مهدی انگوران مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری، رحمان معصومی مدیر کل راه آهن شمال، معاونین شهردار، پرسنل شهرداری و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش سکان نیوز،شهردار قائمشهر  با استناد به گفته های مقام معظم رهبری ، ارائه خدمات عمومی به مردم را بالاترین سطح فعالیت شهرداری ها دانست و گفت: ایجاد فضای سبز و فرهنگ سازی دو سطح بعدی خدمات در شهرداری ها هستند که انجام آنها نیازمند تعامل با سایر دستگاههای اجرایی است.

علیپور بر اساس این سه اصل برنامه های اجرایی خود را در برنامه کار قرار داد و گفت :  جمع آوری و هدایت آبهای سطحی ، توانمند سازی شهرداری در حوزه املاک ایجاد و توسعه فضای سبز شهری ، انجام فعالیتهای فرهنگی  ، تامین ماشین آلات و تجهیزات شهری را از مهمترین اولویتهای شهرداری و شورای اسلامی است.

وی اظهار کرد: شهرداری قائم شهر در سال گذشته و سال جاری برترین شهر مازندران و یکی از چند شهر برتر کشور در حوزه تامین ماشین آلات و نوسازی ناوگان شهری بوده است.

علیپور با بیان اینکه براساس مستندات سرانه فضای سبز در قائمشهر 5/. متر مربع بود گفت : استاندارد سرانه فضای سبز در کشور به ازای هر نفر 4 متر مربع است که ما در سال 1401 با احداث پارک های محله ای موفق شدیم سرانه را به 8/. متر مربع برسانیم و در ادامه تلاش می کنیم به یک متر مربع برسد.

شهردار در خصوص پروزه های عمرانی  انجام شده در قائم شهر تصریح کرد: افتتاح پارک خبرنگار و پارک هیرکانی ، اجرای مبلمان شهری و طرح گردشگری در حریم رودخانه سیاهرود به طول ۷۰۰ متر ، اجرای دیواره بتنی حریم سیاهرود ، برق رسانی پارک جنگلی تلار از مهمترین کارهای عمرانی شهرداری در دو سال گذشته است که به همت اعضای محترم شورا و شهرداران قبلی پایه ریزی و در شورای دوره ششم به سرانجام رسید.

وی اجرای فاز یک و دو جمع آوری هدایت آب های سطحی را از الزامات کار خود دانست و گفت : خوشبختانه امروز دیگر دغدغه ای به نام بالا آمدن آبهای سطحی در قائم شهر نداریم. فاز اول و دوم این پروژه در هسته مرکزی شهر به طول یک کیلومتر و با هزینه ۹ میلیارد تومان اجرا شد و فاز سوم آن نیز به زودی آغاز خواهد گردید.

این مدیر شهری با اعلام اینکه عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات یکی از پروژه های یازده گانه شهرداری است گفت: پیش بینی اعتبار اولیه بالغ بر 290 میلیارد ریال است و این نوید را داد که که کمتر از سه ماه آینده عملیات اجرایی زیرگذر قائم محله نیز آغاز شود.

شهردار به پاسداشت مقام معلم از عملیات اجرایی پارک معلم در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع خبرداد و گفت این پروژه در راستای توسعه سرانه سبز و نشاط شهروندان با اعتبار بالغ بر 98 میلیارد ریال کمتر از پنج ماه به بهره برداری می رسد.

علیپور در حوزه ی فرهنگی به کمپ نوروزی اشاره کرد و گفت : قائمشهر کمپ برتر کشور شناخته شد.
در ادامه شهردار یکی از دغدقه های خود را ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواند که یکی دیگر از پروژه های یازده گانه شهرداری است و مبلغ 15 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه داشته است و کمتر از پنج ماه دیگر تحویل کودکان و نوجوانان داده خواهد شد.
شهردار قائمشهر به خرید یک دستگاه خودروی مکانیزه خط کشی محوری در استان مازندران اشاره کرد و گفت : ما اولین شهرداری مازندران هستیم که توانستیم با اجاره دادن این خودرو به شهرهای مجاور منبع درآمد پایداری برای شهرداری شهر ایجاد کنیم
خرید ۶ دستگاه خودروی نیسان ، ۲ دستگاه اتوبوس و ۴ دستگاه تاکسی درون شهری ، ۸ دستگاه کامیون ده تنی ، ۵ دستگاه کامیون پنج تنی ، ۲ دستگاه مخزن شوی ، ۴ دستگاه لجن کش ، و ۲ دستگاه ون درون شهری از دیگراقدامات انجام شده ی شهردار است.