برگزاري كارگاه مهندسي ارزش خط 132 اسمالون – مروست
برگزاري كارگاه مهندسي ارزش خط 132 اسمالون – مروست
سکان نیوز؛ جلسه كارگاه مهندسي ارزش خط 132 كيلوولت اسمالون – مروست برگزار شد.

حميد دهقاني تسهيل گر كارگاه و نماينده هسته مركزي مهندسي ارزش شركت توانير در شركت برق منطقه اي يزد، ضمن اعلام اين خبر افزود: بر اساس الزام بخشنامه سازمان برنامه و بودجه و تصويب كارگروه مهندسي ارزش شركت، كارگاه مهندسي ارزش خط 132 كيلوولت اسمالون – مروست طي سه جلسه برگزار شد.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط و محدويت هاي بيماري كرونا و لزوم رعايت پروتكل هاي بهداشتي، اعضاي تيم مهندسي ارزش از ميان كارشناسان متخصص شركت در معاونت هاي طرح و توسعه، بهره برداري، برنامه ريزي، شركت مشاور پروژه و پيمانكاران بومي انتخاب شدند.
دهقاني در تشريح اقدامات انجام شده در اين كارگاه خاطرنشان كرد: در نخستين جلسه كارگاه مهندسي ارزش خط 132 كيلوولت اسمالون- مروست، اهداف، محدوديت ها و معيار هاي مورد نياز شناسايي و وزن دهي شده و در دومين جلسه نيز، فاز هاي جمع آوري اطلاعات، تحليل عملكرد و هم انديشي (خلاقيت) انجام شده است و در جلسات بعدي فازهاي ارزيابي، توسعه و ارائه انجام مي شود.
گفتني است مهندسي ارزش (Value Engineering)، روشي سيستماتيك و خلاق براي حل مسئله است كه در آن افراد متخصص با بررسي و تحليل عملكرد هاي پيش رو، براي دست يابي به بالاترين ارزش، بيشترين طول عمر و كمترين هزينه تلاش مي كنند.