برق به عنوان انرژي زيرساختي نقش محوري در رونق توليد و اقتصاد استان زنجان دارد
برق به عنوان انرژي زيرساختي نقش محوري در رونق توليد و اقتصاد استان زنجان دارد
سکان نیوز:مديرعامل توزيع برق زنجان ميزان مصرف انرژي بخش مولد در بخش هاي صنعت و كشاورزي را بيش از 71 درصد كل انرژي توزيع شده استان برشمرد و گفت: از اين ميزان 21 درصد در بخش كشاورزي و 50 درصد در بخش صنعت مصرف شده است و اين آمار نشان مي دهد برق به عنوان انرژي زيرساختي نقش محوري در رونق توليد و اقتصاد استان زنجان دارد و اين شركت براي تحقق شعار سال "جهش توليد" از تمامي توان و پتانسيل خود براي همراهي با توليدكنندگان استان استفاده مي كند

به گزارش سکان نیوز/ مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان،در گفتگو با اصحاب رسانه وضعيت تامين برق و فعاليت هاي شاخص اين صنعت را در سطح استان تشريح كرد.
عليزاده با بيان اين مطلب كه صنعت برق نقش زير بنايي در ابعاد اقتصادي، اجتماعي دارد گفت: در سالي كه “سال جهش توليد” نامگذاري شده است ، صنعت برق عامل كليدي در توسعه صنعتي محسوب مي شود و در جهت حمايت از رونق توليد و ايجاد اشتغال پايدار تلاش صنعت برق دوچندان نيز شده است چراكه صنعت برق به عنوان پايه ي اصلي در زير ساخت توليد وظيفه سنگيني بر عهده دارد.
وي تعداد مشتركان برق استان زنجان را بيش از 456هزار مشترك برشمرد و افزود: 100درصد جمعيت شهري و بيش از 99 درصد جمعيت روستايي استان كه شامل894 روستا از مجموع 914 روستا و 3 روستا با بهره مندي از انرژي خورشيدي و دركل تمام روستاهاي بالاي ده خانوار از نعمت برق برخوردارند.
وي ميزان مصرف انرژي بخش مولد در بخش هاي صنعت و كشاورزي را بيش از 71 درصد كل انرژي توزيع شده استان برشمرد و گفت: از اين ميزان 21 درصد در بخش كشاورزي و 50 درصد در بخش صنعت مصرف شده است و اين آمار نشان مي دهد برق به عنوان انرژي زيرساختي نقش محوري در رونق توليد و اقتصاد استان زنجان دارد و اين شركت براي تحقق شعار سال “جهش توليد” از تمامي توان و پتانسيل خود براي همراهي با توليدكنندگان استان استفاده مي كند.
عليزاده تدوين برنامه هاي حمايتي از واحدهاي توليدي ،صنعتي وكشاورزي استان را از جمله اهداف سال جاري شركت توزيع برق زنجان مطرح و تصريح كرد : مدت زمان واگذاري انشعاب بخش هاي صنعتي ، توليدي و كشاورزي به نصف مدت زمان سال گذشته كاهش يافته تا چرخ توليد حتي براي يك روز هم متوقف نشود. همچنين توسعه اتوماسيون شبكه هاي توزيع برق تامين كننده انرژي برق كارخانجات و صنايع در اولويت حوزه بهره برداري قرار گرفت و همچنين هوشمندسازي 10هزار كنتور برق واحدهاي مولد تاپايان سال كه نقش بسزايي در مديريت بهينه انرژي دارد از ديگر برنامه هاي سال99 است.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان ظرفيت تاسيسات و شبكه هاي برق را مناسب ارزيابي و خاطرنشان كرد: طول شبكه توزيع برق استان بيش از14500كيلومتر و تعداد 10هزار پست برق با ظرفيت هزار و 500 مگاولت آمپر است كه برق بيش از 456هزار مشترك برق در سرتاسر استان را تامين مي كند.
عليزاده توزيع برق مطمئن و پايدار، با رويكرد اقتصادي و مشتري مداري وگسترش استفاده از انرژي هاي تجديد پذير را گامي در جهت ذخيره منابع براي نسل هاي آينده عنوان كرد و افزود: شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در راستاي رسيدن به اهداف اين شركت در كسب رضايت مشتركان سه شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژيك شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، رساندن ميانگين خاموشي هر مشترك در سال به 140دقيقه، حذف مراجعه حضوري متقاضايان و مشتركان با استفاده از فناوري هاي نوين و كاهش تلفات انرژي برق به كمتر از 4 درصد، هدف گذاري كرده است و خوشبختانه با همت تلاش پرسنل اين شركت در هر كدام از اين شاخصه ها جايگاه بالايي در سطح كشور دارد و مي توان گفت استان زنجان يكي از استان هاي سرآمد درصنعت توليد و توزيع برق است.
وي در خصوص توسعه خدمات غيرحضوري و فعاليت هاي پيشگيرانه شركت در مبارزه با بيماري كرونا اذعان داشت: باتوجه به اينكه از سال گذشته زيرساخت هاي خدمات غيرحضوري در بستر اينترنت ، تلفني و فناوري گوشي هاي هوشمند كليد خورده بود ، در همان آغازين روزهاي شيوه ويروس كرونا توسه خدمات غيرحضوري مربوط به برق در استان زنجان با راه اندازي مركز خدمات مشتركين 121 به 100درصد رسيد.دراين ميان مشتركان برق علاوه بر تماس تلفني با مركز 121 از طريق اپليكيشن موبايلي سامانه برق زنجان كه قابل دريافت از كافه بازار و سايت اين شركت به آدرسWWW.ZEDC.ir است خدمت مربوط به برق زنجان را نيز دريافت مي كنند ، كه به نوبه خود تاثير بسزايي در فاصله گذاري اجتماعي و عدم تردد غيرضرور در سطح شهر و قطع زنجيره انتقال ويروس كويد19 داشت.
عليزاده تاكيد كرد: صنعت برق هميشه در كنار مردم بوده و براي رفاه ، آسايش و پيشرفت همه جانبه كشور از هيچ كوششي دريغ نمي كند . همانطور كه در تابستان گذشته با همكاري خوب وشايسته مردم با كمترين خاموشي از بحران اوج مصرف برق گذر كرديم امسال نيز با تعامل دوسويه و درنظر گرفتن شرايط كرونايي جامعه از پيك بار تابستان امسال با رعايت الگوي صحيح مصرف انرژي برق بسلامت عبورخواهيم كرد. گفتني است همانندسال گذشته به منظور جلب همكاري صنايع و كشاورزان در ساعات اوج مصرف برق وعقد تفاهم نامه با اين شركت ، بسته هاي تشويقي قابل توجهي به ايشان تعلق خواهدگرفت. بطوريكه در سال گذشته به صنايعي كه در ساعات اوج مصرف برق همكاري خوبي با شركت توزيع نيروي برق استان زنجان داشتند بيش از 4ميليارد تومان پاداش تقديم شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در اين روز بزرگ از تلاش هاي جهادگونه پرسنل واحدهاي عملياتي وخدماتي صنعت برق كه در تمام طول شبانه روز سال در هر شرايط نامساعد آب وهوايي و شيوع بيماري خطرناك كرونا جانانه ايستادند تا چراغ هيچ خانه هاي خاموش نشود ، چرخ هيچ واحد توليدي وكشاورزي نايستد و در كنار كادر درماني وحافظان سلامت از جان خود گذشتند وبراي پايداري شبكه هاي برق مراكز درماني وبهداشتي همت گماردند قدرداني كرد و عبور سربلند از تمام بحران هاي 40ساله اخير را در گرو همدلي وهمياري مردم با اين صنعت حياتي دانست.

  • نویسنده : نجفی