بررسی عملکرد و رفع چالشهای بهزیستی شهرستان ساری
بررسی عملکرد و رفع چالشهای بهزیستی شهرستان ساری
سکان نیوز:جلسه شورای معاونین با محوریت بررسی عملکرد و رفع چالشهای بهزیستی شهرستان ساری با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی مازندران ، مدیر و معاونین بهزیستی شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش سکان نیوز/مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ابتدای جلسه عنوان کرد: باتوجه به اقدامات مناسب و پیگیری های همکاران در مجموعه بهزیستی، مقام عالی سازمان بهزیستی کشور مراتب تقدیر و تشکر خود را از همکاران اعلام داشتند و بنده به عنوان امانت دار پیام ایشان جهت انتقال به شما و همه همکاران محترم در مجموعه بهزیستی استان مازندران هستم.
فرزاد گوهردهی با تأکید بر لزوم صرفه جویی بیشتر در استفاده از منابع و هزینه ها گفت: باتوجه به محدودیتهای منابعی که وجود دارد و به منظور بهره وری بیشتر لازم است که همه معاونین و رؤسای شهرستانها و مسئولین واحد ها در مدیریت منابع دقت بیشتری نمایند. در این راستا شفافیت عملکرد و اقدامات در چارچوب قانون از موارد مورد تأکید می باشد.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه بر لزوم تقویت ادارات بهزیستی شهرستانها تأکید کرد و گفت: رئیس ادارت بهزیستی شهرستانها نماینده مدیرکل در بهزیستی شهرستان محل استقرار خود است و در عین حالی که باید مستقل باید و تقویت گردند، لازم است که پاسخگو هم باشد.همه معاونین همکاری و حمایتهای لازم از رؤسای بهزیستی شهرستانها بعمل آورند.
گوهردهی با تاکید بر لزوم نگرش سیستمی به کار تصریح کرد: در نگاه سیستمی و ارائه خدمات، نگاه ما به کل استان است و در سطح استان تقویت باید به صورت همه جانبه صورت گیرد و نگرش منطقه ای به هیچ وجه مطلوب ما نیست به گونه ای که بهزیستی تمام شهرستانها باید از همه امکانات برخوردار باشند. هرچند بر این باوریم که هرچه بتوانیم مشکلات مرکز استان را مرتفع و حل نماییم، با الگو گیری صحیح به مراتب چالش و مشکلات مابقی شهرستانها به فراخور آن، به حداقل خواهد رسید.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران تمرکز زایی را یکی از فرایندهای در دستور کار بهزیستی مازندران دانست و افزود: تمام اقدامات بهزیستی ماندران در راستای تمرکز بر ارائه خدمات و امکانات است. بهزیستی وظیفه حاکمیتی دارد تا به جامعه هدف خود خدمات تخصصی ارائه نماید و این میسر نخواهد بود مگر با تعامل بخش دولتی و غیردولتی.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران مناسب سازی را یکی دیگر از برنامه های مورد تأکید سازمان بهزیستی کشور دانست و عنوان کرد: پیگیری مجدانه و بیش از پیش بحث مناسب سازی برای معلولین، یکی از موارد مورد تأکید سازمان بهزیستی کشور در سال جدید است که لازم است تمامی بخشها با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای مختلف و به صورت شهر به شهر در سطح استان تا حصول نتیجه در کمترین زمان ممکن پیگیر این امر باشند.
فرزاد گوهردهی جلب مشارکتهای مردمی و برنامه ریزی منسجم در سطح استان را از موارد اساسی دانست و بر تشکیل مجمع خیرین در بهزیستی استان مازندران و بهزیستی شهرستانها تأکید کرد.
در این جلسه سیدمرتضی موسوی مدیر بهزیستی شهرستان ساری گزارشی ازعملکرد و چالشهای این شهرستان ارائه کرد وهمچنین معاونین تخصصی بهزیستی شهرستان ساری نیازمندی های حوزه های خود را مطرح کردند که موضوعات به صورت تخصصی توسط معاونین مدیرکل مورد بررسی و با مصوبات لازم جهت رفع موانع و مشکلات برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

  • نویسنده : 1161