برای صیانت از حقوق کارگران محکم می‌ایستیم/دفاع از حقوق کارگران خط قرمز انجمن
برای صیانت از حقوق کارگران محکم می‌ایستیم/دفاع از حقوق کارگران خط قرمز انجمن
سکان نیوز؛ در پی انتشار شایعاتی و نگرانی کارگران درباره احتمال کاهش حداقل مزد کارگران در سال جاری، انجمن کارگری شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیانه صادر کرد.

به گزارش سکان، در متن بیانیه انجمن کارگری شرکت توزیع نیروی برق مازندران آمده است؛ اولین روز از ماه «می» هر سال در تقویم میلادی که در تقویم هجری شمسی معمولاً 11 اردیبهشت ماه مصادف می‌شود، روز جهانی کار و کارگر نام دارد.

کارگران حقیقتاً بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و بی‌شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت، رونقی دو چندان خواهد یافت.

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال  ۱۴۰۱ با افزایش 57.4 درصدی از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

متاسفانه در هفته کار و کارگر یکی از نمایندگان مجلس در مورد تاثیر دستمزد بر تورم صحبت کرده و بیان کرده که قرار است جلسه‌ای برای تغییر این مصوبه در نشست سران قوا برگزار شود، که خوشبختانه این موضوع از طرف دولت تکذیب شد.

اگر افزایش دستمزد باعث افزایش تورم تبلیغی شده این تورم در اسفندماه صورت گرفته است و اگر در اثر دریافت حقوق کارگران بوده چگونه این نماینده در مورد نرخ تورم صحبت می‌کند در حالیکه هنوز بخشی از کارگران حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

این افراد چگونه فهمیدند که در این ده روز تورم اضافه شده است؟ تورم را بانک مرکزی به ماه محاسبه می‌کند نه به روز! پس این افراد چگونه با قاطعیت می‌گویند تورم افزایش پیدا کرده است؟ ادعای اقتصادیِ آن‌ها چیست؟

اگر کسانی می‌خواهد از این طریق بر کارگران فشاری وارد کند، بداند برای صیانت از حقوق کارگران محکم می‌ایستیم و  از این مسئله ساده عبور نمی‌کنیم.