براي رفع نياز سيستان و بلوچستان به انرژي برق تلاش می کنیم
براي رفع نياز سيستان و بلوچستان به انرژي برق تلاش می کنیم
سکان نیوز؛ نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: خدمت رساني مطلوب به مردم با استفاده از نوآوري و تكنولوژي توسط شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان بسيار ارزشمند و مطلوب است.

فدا حسين مالكي در نشست با مديران اين شركت اظهار داشت: با توجه به شيوع ويروس كرونا و همچنين پراكندگي جمعيتي اين استان تمامي خدمات شركت توزيع نيروي سيستان و بلوچستان به صورت غير حضوري انجام مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي بسيار اين استان، سهم كمتر از يك درصدي تعداد مشتركان صنعتي از حوزه برق نشان از ضعيف بودن صنعت در سيستان و بلوچستان دارد كه نياز است مسولان استاني و كشوري در اين مورد تامل كنند و در راستاي ارتقاي شاخص صنعت استان برنامه ريزي و اقدام نمايند.
مالكي بيان كرد: با توجه به همسايگي با 2 كشور افغانستان و پاكستان و نياز اين 2 كشور به منابع انرژي نياز است به بخش صادرات اين منبع بيشتر توجه شود و آينده نگري لازم در اين بخش انجام شود.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ميزان مصرف برق در سيستان و بلوچستان حدود هزار و 600 مگاوت و ميزان توليد اين استان هزار و 100 مگاوت است افزود: احداث چند نيروگاه توليد برق در سيستان و بلوچستان ضروري است كه با رفع اين مشكلات مي توانيم علاوه بر تامين نياز برق استان به فكر صادارت اين انرژي نيز بود.
در اين نشست مدير عامل شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان بيان كرد: تمامي خدمات توزيع برق اين استان به مشتركين كه شامل درخواست انشعاب، صدور قبض المثني، مشاهده سوابق مصرفي و پرداخت، تسويه حساب، تغيير تعرفه، درخواست آزمايش كنتور، درخواست رفع ولتاژ برق، تغيير نام، بررسي و جابه جايي كنتور، اعلام خاموشي مشترك، قطع موقت انشعاب و خدمات بسيار ديگر است به صورت غيرحضوري ارائه مي شود.
خليل عوض زاده بيان كرد: مشتركان برق سيستان و بلوچستان براي دريافت خدمات به صورت غيرحضوري مي توانند از طريق اپليكيشن برق من و يا سايت اينترنتي شركت توزيع نيروي برق استان به آدرس www.sbepdc.ir (ميز خدمات الكترونيك) خدمات مورد نياز خود را دريافت كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق سيستان وبلوچستان تصريح كرد: افراديكه دسترسي به اينترنت ندارند نيز مي توانند با شماره گيري سامانه تلفني 1521 امور مشتركين و 121 اتفاقات از خدمات غيرحضوري اين شركت بهره مند شوند.