بخشودگی جرائم در حوزه اختیارات تامین اجتماعی نیست
بخشودگی جرائم در حوزه اختیارات تامین اجتماعی نیست
سکان نیوز؛ مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت : بخشودگی جرائم در حوزه اختیارات تامین اجتماعی نیست و باید توسط دولت تصمیم گیری شود.

حمید ابراهیمی به همراه معاون منابع بیمه ای استان طی نشستی با حضور ریاست دانشگاه و دایره امور مالی علوم پزشکی زاهدان به بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین تکلیف بدهی های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به سازمان تامین اجتماعی پرداختند .
طی این نشست دکتر هاشمی شهری ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواستار بررسی تخصصی بدهی های دانشگاه و حل اختلاف نظرها در این زمینه شدند و اعلام نمودند دانشگاه کلیات بدهی را قبول دارد و آمادگی این را دارد تا پس از شفاف سازی بدهی ها و در صورت امکان بخشودگی جرائم نسبت به پرداخت آن اقدام نماید .
وی عمده مشکل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را بحث انتقال سوابق تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه به صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرده و خواستار حل این مشکل توسط مجموعه تامین اجتماعی شدند .
در ادامه این نشست مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت : مجموعه تأمین اجتماعی آمادگی این را دارد تا با نشست و تعاملات دو جانبه نسبت به بررسی بدهی های دانشگاه اقدام نماید.
وی جهت بررسی اختلاف نظرهای به وجود آمده پیشنهاد معرفی دو نفر نماینده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی را جهت بررسی این موضوع دادند تا به صورت کارشناسی موضوع بدهی ها بررسی شود .
ابراهیمی با بیان اینکه بخشودگی جرائم در حوزه اختیارات تامین اجتماعی نیست و باید توسط دولت تصمیم گیری شود، گفت: ما آمادگی این را داریم تا نسبت به تقسیط این بدهی همکاری لازم را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم تا این دغدغه از شما و بیمه شدگان تحت پوشش سازمان در زمینه انتقال کسور به سایر صندوق ها، 4 درصد مشاغل سخت و زیان آور و ادعای سوابق بیمه شدگان آن مجموعه برداشته شود .
در پایان خیاطی معاون منابع بیمه ای سازمان نیز به بیان مواردی در خصوص بدهی های ایجاد شده در 6 واحد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پرداخته و گفتند حدود 60 درصد از بدهی دانشگاه بابت ادعای سوابق بیمه ای همکاران دانشگاه علوم پزشکی می باشد که کلیه این بدهی ها با تایید کارکرد بیمه شدگان توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در شعب تأمین اجتماعی ایجاد شده است .
وی همچنین با توجه به اینکه مشکل اساسی دانشگاه در حال حاضر بحث انتقال کسور بازنشستگی تعدادی از اعضای هیات علمی از سازمان تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری می باشد با ارائه راهکار مناسب، نسبت به حل این مشکل، دانشگاه را یاری نمودند .