ببرگزاری جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان قائمشهر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
ببرگزاری جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان قائمشهر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
سکان نیوز/ دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان قائمشهر که در سالن فرمانداری قائم شهر و با حضور مسولین شهرستانی و مدیران حوزه سلامت این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ویروس کووید۱۹ رفتنی نیست بنابراین باید تغییر رفتار دهیم، گفت: اگر تغییر رفتار در جامعه صورت نگیرد نمی توانیم با این ویروس مقابله کنیم. دکتر س

سکان نیوز /دکترسید عباس موسوی با اشاره به این که مردم نسبت به ویروس آگاهی پیدا کردند و ترس های گذشته وجود ندارد و تیم درمان نیز نسبت به درمان این ویروس آشنایی پیدا کردند به کاهش روند ابتلای افراد در چند ماه گذشته به دلیل جدی گرفتن مردم به هشدارهای بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: افراد زیادی در خانه ها ماندند ، دستورالعمل ها را رعایت می کردند و به مسافرت نرفتند که عملا این موارد جلوی انتقال بیماری را گرفته بود.
وی به کاهش شدید مسافرت ها در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش تردد خودروهای مسافران در جاده های مواصلاتی استان، تصادفات رانندگی کاهش پیدا کرده بود و تخت های بیمارستانی ما به مصدومین تصادفات اختصاص نمی یافت و به این لحاظ کمبود تختی برای بیماران کرونایی وجود نداشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به سرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد، گفت: استاندار مازندران و همه مدیران سازمان ها و ادارات در مدیریت کنترل بیماری تلاش زیادی کردند ولی برای کاهش تعداد مبتلایان باید اقدامات زیادی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان های استان قرمز شده است، گفت: به دلیل نزدیکی شهرهای استان مراودات مردم زیاد است و از قبل نیز قرمز شدن استان را پیش بینی کردیم و هشدار های لازم را دادیم .
دکتر موسوی با هشدار در خصوص این که میزان بستری بیماران در شهرهای مختلف استان در حال افزایش است و باید اقدامات لازم در دو هفته آینده صورت گیرد، اضافه کرد : نگران هستیم اگر با این روند ابتلای بیماران افزایش پیدا کند ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران در مراکز درمانی ما وجود نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای کنترل بیماری کرونا باید از تجمعات جلوگیری شود و فرهنگ مصرف ماسک را گسترش دهیم با تاکید بر استفاده صحیح از ماسک، گفت: افراد باید هنگام صحبت کردن از ماسک استفاده کنند زیرا ویروس ها از طریق قطره تنفسی می توانند منتقل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: اگر ۸۰ درصد مردم به درستی از ماسک استفاده کنند همانند قرنطینه تاثیر گذار خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تجمعات یکی از عوامل اصلی افزایش بیماری کرونا است و شهرهایی که تراکم زیادی دارند وضعیت ابتلای افراد بدتر است به تراکم زیاد قائمشهر و شلوغی بازارهای این شهر اشاره کرد و هشدار داد با این شرایط آمار بیماران کرونایی افزایش پیدا می کند
دکتر موسوی با بیان این که براساس قانون اگر یک واحد صنفی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرد می توان آن را پلمپ کرد، بر غیرقانونی بودن برگزاری هر نوع مجلسی تاکید کرد و گفت: باید سیستمی راه اندازی شود که با افرادی که در ویلاها و خانه ها مجلس عروسی، تولد و ترحیم می گیرند برخورد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه الان نیازمند کارهای ضربتی هستیم، گفت: اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا که در سایر استان ها انجام می شود نمی تواند در کاهش ابتلای بیماران در مازندران موثر باشد بنابراین باید یکسری ایده های جدید که مغایرت قانونی نداشته باشد را برای کاهش بیماری انجام دهیم.
وی در همین زمینه گفت: اگر با هماهنگی اصناف آخر هفته را خلوت کنیم تعداد مسافران نیز کاهش پیدا می کند.
? گفتنی است در ابتدای این جلسه رئیس اداره صمت قائمشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازارها و اماکن تجاری و اصناف این شهرستان با تاکید بر تلاش جدی بر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، از بازرسی های سه گانه صبح، ظهر و شبانگاهی توسط اکیپ های تعیین شده تا زمان فروکش کردن شیوع بیماری خبرداد.
? همچنین روسای بیمارستان های رازی و ولیععصر قائمشهر گزارشی از وضعیت پذیرش و نحوه خدمت رسانی به بیماران کرونایی ارائه دادند و بر همکاری و تعامل در خصوص مدیریت درمان بیماران این شهرستان تاکید کردند.