با گفتار درمانی مشکل معیشت مردم بابل حل نمی شود/تاخت و تاز بانیان وضع موجود
با گفتار درمانی مشکل معیشت مردم بابل حل نمی شود/تاخت و تاز بانیان وضع موجود
سکان نیوز؛ نزدیک به دوماه از انتصاب فرماندار جدید شهرستان بابل می گذرد ولی متاسفانه هنوز بانیان وضع موجود در بابل تاخت و تاز دارند.

به گزارش سکان، بابل یکی از شهرهای بزرگ و مهم در شمال کشور است، این شهر در زمینه پزشکی، کشاورزی، دانشگاهی، سیاسی، فرهنگی و تجاری از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار می‌باشد.
همچنین پیشینه‌ای قابل توجه و نقشی اساسی در استان مازندران و شمال کشور دارد،نام قبلی این شهر در گذشته به دلیل تجارت و عبور و مرور تاجران و بازرگانان در آنجا، بارفروش بوده است و شهری دانشگاهی که بیش از ۲۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در آن مشغول به فعالیت می باشند.

متاسفانه این شهرستان بزرگ مازندران در دهه گذشته به دلیل بی مدیریتی برخی از مسئولان از جایگاه اصلی خود در منطقه فاصله گرفته است.
6 شهرک صنعتی در شهرستان بابل وجود دارد که در حال حاضر بیش از نیمی از این شهرک ها نیم فعال و راکد می باشند که بیشتر شبیه سوله آبادی بیش نیست، در حال حاضر توسعه اقتصادی بدون توسعه شهرک های صنعتی که محلی برای تسهیل در فرآیند تولید و تجمیع فعالیت های صنعتی و شرکت های کوچک، متوسط و بعضا بزرگ هستند ممکن نیست.
ایجاد مدل‌های مناسب تولید و تجارت، ایجاد بازارهای مناسب برای فروش محصولات تولیدی، ایجاد سامانه اعتباری خرید در صنایع کوچک برای تامین مالی، توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد امکانات حمل ونقل، نوسازی و افزایش بهره‌وری صنایع کوچک و همچنین ضمانت سرمایه‌گذاری و صادرات صنایع کوچک از جمله اقدامات دیگری است که باید در جهت بهبود وضعیت شهرک های صنعتی بابل انجام شود.
اشتغال و معیشت مهمترین دغدغه مردم در شهرستان بابل است که باید با برنامه ریزی مدون توسط نماینده عالی دولت در این شهرستان مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مردم از شعارهای تکراری و رفتارهای پوپولیستی خسته شده اند و باید اقدامی اساسی و عملی در حوزه اشتغال و معیشت مردم صورت گیرد و هرچه سریعتر بانیان وضع موجود در بخشداری ها و ادارات شهرستان پاکسازی و مدیرانی انقلابی و همسو با دولت جایگزین شوند.
گروه رسانه ای سکان در نظر دارد در هفته آینده موضوعات و مشکلات دیگر مردم این شهر را بررسی و منتشر نماید.