بازی تکراری با متن و نبود اراده جدی طرف غربی، مذاکرات را طولانی کرده است
بازی تکراری با متن و نبود اراده جدی طرف غربی، مذاکرات را طولانی کرده است
سکان نیوز؛وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برخی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

به گزارش سکان نیوز از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت گفت وگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش های جوزف بورل و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین اظهار داشت: برخی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش های جدی علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و ارائه ابتکارات واقع بینانه هیات مذاکره کننده ایران تصریح کرد: ضروریست در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است عقب نشینی نمی کنیم.

بورل: همه طرف ها با انعطاف و در نظر داشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند

جوزف بورل ضمن تقدیر از تلاش هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر هیات ها در مذاکرات وین، با اشاره به تلاش های زیاد همه طرف ها در جریان این مذاکرات خاطر نشان کرد: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف ها با انعطاف و در نظر داشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

امیر عبداللهیان و بورل توافق کردند رایزنی و مشورت های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد.

دو طرف روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

  • نویسنده : میلاد