بازگشت واحد 2 گازی نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید
بازگشت واحد 2 گازی نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید
سکان نیوز؛ مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی گفت: واحد 2 گازی بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از انجام قلیاشویی بویلر بازیاب مجدداً وارد مدار تولید شد.

به گزارش سکان، عبدالرضا محمودی بیان داشت: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده از بویلر بازیاب شماره 2 و مشاهده رسوبات اسیدی بر روی فین­ های هارپ بخش CPH (پیش گرم)، لزوم قلیاشوئی این بخش توسط واحد شیمی معاونت مهندسی تائید و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد 2 گازی جهت بررسی و رفع عیب از مدار تولید خارج گردید .

مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی ادامه داد: با یک برنامه ­ریزی منسجم با همکاری معاونت تعمیرات و معاونت مهندسی، همکاران امور شیمی سیکل­ ترکیبی جهت ایجاد مایع شستشو از آب­دمین، تری سدیم فسفات و کربنات سدیم در دمای 40 درجه سانتی گراد استفاده نمودند که عملیات قلیاشویی بصورت کامل و مطابق دستورالعمل در حداقل زمان ممکن انجام و واحد به مدار تولید پیوست .
عبدالرضا محمودی افزود: با توجه به وجود ناخالصی بخصوص گوگرد در سوخت مایع(گازوئیل)، ترکیبات گوگردی حاصل از احتراق بر روی فین­ ها تشکیل که در مواجه با رطوبت محیط ایجاد اسیدهای خورنده می­کند که بسیار برای سیستم مخرب می­باشد و می­ بایست سریعا با قلیاشوئی خنثی و حذف گردند.

بلوک سیکل­ ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی ­نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هریک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات است.