بازگشایی مدارس مازندران با رعایت پروتکل بهداشتی
بازگشایی مدارس مازندران با رعایت پروتکل بهداشتی
سکان نیوز:معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس استان با توجه به تمهید مقدمات ضدعفونی و گندزدایی همزمان با سراسر کشور صبح امروز بازگشایی شده است.

به گزارش سکان نیوز/معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در خصوص بازگشایی مدارس استان مازندران اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی شد که این استان هم با توجه به تمهید مقدمات ضدعفونی و گندزدایی مدارس و برگزاری جلسات متعدد با مدیران و تشکیل شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان و مناطق همچنین با آمادگی که از قبل با مدیران مدارس انجام شده بود، امروز همزمان در سراسر استان تمامی مدیران، معلمان و عوامل اجرایی حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: حضور دانش آموزان الزامی نیست و فقط دانش آموزانی که محروم از آموزش مجازی بودند و نیاز به آموزش داشتند (نه همه دانش‌آموزان) امروز در مدارس برابر برنامه هفتگی جهت رفع اشکال حضور پیدا کردند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کلاس درسی تشکیل نخواهد شد بلکه فقط برای رفع اشکال است و این حالت در ۴ هفته یعنی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد انجام می‌شود.

نظری افزود: امتحان حضوری در دوره ابتدایی، متوسطه اول (پایه هفتم و هشتم) و متوسطه دوم (پایه دهم و یازدهم)گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: پایه نهم جهت هدایت تحصیلی و تاثیرگذاری نمره پایانی در هدایت تحصیلی امتحان حضوری آن هم نه هماهنگ بلکه در سطح مدرسه با هماهنگی شورای مدرسه برگزار خواهد شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: اما در پایه دوازدهم امتحانات نهایی که از قبل هم اعلام شده بود از تاریخ ۱۷ خرداد لغایت ۱۶ تیربا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگذار خواهد شد.

نظری بیان کرد: در دوره ابتدایی، پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در پایان این ۴ هفته آموزشی البته برای دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی برخوردار نبودند و یقین حاصل کردند که آموزش به تمام کافی و وافی اتفاق افتاد ان شاءالله با نظر معلم و مدیر نمره پایانی به دانش آموزان داده می‌شود.

وی افزود: انتظار ما از خانواده‌ها این است که از تجمع در مدرسه خودداری کنند و دانش‌آموزان حتما ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و اگر کادر آموزش یا دانش‌آموزی دچار بیماری شد تحت هیچ عنوان در مدرسه حضور پیدا نکنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: امیدواریم دراین ۴ هفته، آموزش دانش‌آموزان حل شود تا بتوانیم با همت همه عزیزان سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را به پایان برسانیم.

  • نویسنده : 1161