بازطراحی و تحول در سازمان تأمین اجتماعی آغاز می شود
بازطراحی و تحول در سازمان تأمین اجتماعی آغاز می شود
سکان نیوز؛ سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی نرم‌افزار سیستم حکمرانی این سازمان است، گفت: انتظار این است که بازطراحی و تحول در سازمان تأمین اجتماعی از این حوزه آغاز شود و مدیریت راهبردی از این حوزه شکل گیرد و به اجرا درآید.

میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی این سازمان اظهار داشت: تامین اجتماعی سازمانی پیچیده و دارای تنوع و گستردگی خدمات است و شرایط و تحولات بیرونی نیز بر این سازمان اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی بدون نگاه و رویکرد راهبردی و تفکر استراتژیک قابل اداره کردن نیست، اظهار داشت: پیچیدگی و گستردگی خدمات این سازمان ممکن است زمینه‌ساز بروز برخی ابهامات شده و در نهایت باعث غافلگیری و بروز مشکلات در این سازمان شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حوزه معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی بستر شکل‌گیری نگاه و رویکرد راهبردی است، گفت: مسئولیت برنامه‌ریزی، هدایت، انسجام و هماهنگی کلان تمامی واحدها برعهده این معاونت است.

موسوی گفت: تفکر استراتژیک و نگاه راهبردی، محور تمامی فعالیت‌های مدیریتی است و با شکل‌گیری مدیریت راهبردی و تفکر استراتژیک انسجام و هماهنگی کلان بین تمامی اجزای سازمان شکل می‌گیرد.

وی هدف از بازطراحی و تحول در سازمان تأمین اجتماعی را افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها و در نهایت افزایش اعتماد مردم عنوان کرد و اظهار داشت: احیای اعتماد با روزمرگی و کارهای موقتی اتفاق نمی‌افتد و باید با رویکرد جهادی و انقلابی این کار را انجام دهیم تا سرمایه‌های اجتماعی را احیا کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی جهت‌گیری صحیح و ایجاد زمینه تحول در سازمان تأمین اجتماعی را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و گفت: اقدامات ما براساس رویکرد برنامه‌ریزی خواهد بود و هرکاری در سازمان بر اساس برنامه محوری باید اجرا شود و پیش رود.

موسوی ادامه داد: برنامه محوری را باید در سازمان تامین اجتماعی تقویت کنیم و تمرکز و هماهنگی برای پیشرفت امور از طریق برنامه محوری انجام می‌شود. برنامه محوری با رویکرد سیستمی خواهد بود و رویکرد سیستمی موجب سالم سازی و شفافیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آینده نگاری یکی از مهمترین محورهای فعالیت و وظایف حوزه برنامه ریزی این سازمان است، گفت: آینده نگاری بر این اساس انجام می‌شود که ما براساس جهت‌گیری‌های موجود شرایط و تغییرات آینده را شناسایی و پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم آینده را بسازیم و در تغییرات و تحولات آینده مداخله موثر داشته باشیم.

موسوی اظهار داشت: نظام تامین اجتماعی قابلیت و ظرفیت اثرگذاری بر اقتصاد کشور را دارد و در این سازمان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید با کارکارشناسی و علمی ظرفیت‌هایی که کمتر به سراغ آن‌ها رفته‌ایم را احیا کنیم.

وی افزود: تامین اجتماعی یکی از بالنده‌ترین صندوق‌ها است و باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این سازمان را تقویت کنیم. باید نیازهای جدید ولی نعمتان این سازمان را پیش‌بینی و برای اجرای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

جمیل حق پرست، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های ادارات کل این معاونت ارائه کرد و گفت: از نگاه و توجه ویژه مدیرعامل سازمان به حوزه برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی خوشحالیم و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌ها آماده تلاش و همکاری هستیم.