بازرسی و عیب یابی از ۷۳ هزار اشتراک توزیع برق در خراسان رضوی
بازرسی و عیب یابی از ۷۳ هزار اشتراک توزیع برق در خراسان رضوی
سکان نیوز؛ مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ هزار و ۳۱۲ اشتراک دیماندی و غیردیماندی در استان عیب یابی و بازرسی شد و اقدامات لازم برای رفع اشکالات آنها انجام گرفت.

علی مرادی در گفت و گویی بیان داشت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۱۲ اشتراک دیماندی بودند که پس از بازرسی ۲۷۹ اشتراک دیماندی معادل ۱.۷ درصد از کل این مشترکین، دارای خطا یا دستکاری شده، شناسایی شدند.

وی بیان کرد: اشتراکات دارای خطا یا دستکاری شده دیماندی که مورد شناسایی قرار گرفتند، به میزان ۲۴ میلیون کیلووات کسر مصرف اعمال شده و معادل ۳۸ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به داده کاوی انجام گرفته به روی اطلاعات سیستم بیلینگ توسط کارشناسان بازرسی لوازم اندازه گیری و گزارشات ارسالی از طرف مامورین قرائت، از کل اشتراکهای بازرسی شده در ۶ ماهه امسال، ۵۷ هزار اشتراک مربوط به اشتراکات تکفاز و سه فاز غیردیماندی در استان بوده است.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از این تعداد اشتراک غیردیماندی، ۹ هزار و ۵۸۰ اشتراک دارای اشکال در لوازم اندازه گیری شناسایی شدند که در مجموع ۲۴.۵ میلیون کیلووات انرژی کسر مصرف اعمال شده و معادل ۴۵ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است