بازدید سرزده دو نماینده مجلس از کشتارگاه‌های مرغ جنوب تهران
بازدید سرزده دو نماینده مجلس از کشتارگاه‌های مرغ جنوب تهران
سکان نیوز؛ توانگر با اشاره به اینکه کشتارگاه در واقع گلوگاهی است که از آنجا می‌توان زنجیره توزیع مرغ را تحت کنترل قرار داد، تصریح کرد: در کشتارگاه قیمت مصرف هر کیلو مرغ ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان لیبل می‌خورد.

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی بیان داشت: مرغ به عنوان یکی از منابع پروتئینی پر تقاضا علی‌رغم دریافت یارانه در بخش نهاده‌های تولید و علیرغم فراوانی کالا، با قیمت‌های غیرواقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد بطوری‌که رئیس‌مجلس شورای اسلامی به کرات از معیوب بودن چرخه تامین و توزیع یاد کرده ولی گوش شنوایی در بخش اجرایی وجود ندارد.

وی افزود: حسب وظیفه کمیسیونی در نظارت بر نحوه تنظیم بازار به اتفاق آقای شاوردیان رئیس کمیته استان تهران فراکسیون اصناف از ساعت ۲۳ تا حدود ۲بامداد بصورت سرزده وارد تعدادی از کشتارگاه‌های جنوب تهران شدیم.

توانگر با اشاره به اینکه کشتارگاه در واقع گلوگاهی است که از آنجا می‌توان زنجیره توزیع مرغ را تحت کنترل قرار داد، تصریح کرد: در کشتارگاه قیمت مصرف هر کیلو مرغ ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان لیبل می‌خورد اما چرا با قیمت غیرواقعی تا ۴۰ هزارتومان عرضه می‌شود؟ سوالی است که برای پاسخ به آن وارد بقیه زنجیره توزیع مرغ شده و به ملت گزارش خواهیم داد.

وی افزود:البته به موازات ضمن هماهنگی با آقای قالیباف، در ادامه پیگیری حقوق مردم، با برخی مسئولین امر تماس داشتیم و منجر به تصمیماتی شد که به کاهش قیمت مرغ تا واقعی شدن آن امیدوارم.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شنبه صبح هم با آقای مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی جلسه‌ای جهت هماهنگی بیشتر داریم.ما از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم پس وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی باید پای کار بیایند.