بارگذاری کتاب کهنه سرباز در اپلیکیشن کتاب راه
بارگذاری کتاب کهنه سرباز در اپلیکیشن کتاب راه
سکان نیوز؛ کتاب کهنه سرباز که از خاطرات یک نوجوان بسیجی دوران دفاع مقدس می باشد در اپلیکیشن "کتاب راه" بارگذاری و قابل دریافت است.

 

به گزارش سکان نیوز، کتاب کهنه سرباز خاطرات ایمان کفایی مهر نوجوان بسیجی دوران دفاع مقدس می باشد که اتفاقات آن دوران را در غالب کتاب کهنه سرباز به چاپ رسانده است.

در بخشی از این کتاب آمده است؛

اما سال‌ها پس از پایان جنگ حس تلخی را تجربه کردیم. حسی که بوی تغییر و تحول را می‌ماند. و باور این شرایط برایمان سخت بود. اما وقتی بیشتر خواندیم و اندیشیدیم فهمیدیم این روند مسیر تمام جوامعی‌ست که جنگ را تجربه کرده‌اند. و سربازان بجا مانده از آن رویداد تلخ، محکوم به تجربه کردن آن هستند. آن‌ها باید شاهد به تاراج رفتن آرمان‌هایشان باشند. باید شاهد حضور کسانی باشند که بر تمام عهدها و قرارها پشت پا می‌زنند و شاید پوزخندی تلخ نیز به آنان هدیه دهند.

اما چه سود، ما این داستان را دیر فهمیدیم بسیار بسیار دیر…!!

شاید بهمین دلیل بازنویسی خاطرات نوجوانی من و هم‌قطارانم در اواخر چهارمین دهه زندگی، برایم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌شود. ضرورتی که مرورش عذابت می‌دهد، اما چاره‌ای از آن نیست. باید بگوئی و بنویسی… باید بگوئی ما فریب نخورده‌ایم. ما حماقت نکرده‌ایم. ما باور داشتیم که عهد بسته را باید پاس داشت و حفظ کیان و آئین و سرزمین از زنده ماندنمان واجبتر است. باید بگوئی ما دوستدار جنگ نبوده و نیستیم بلکه بعکس نوجوانانی لبریز ازشادی و سرخوشی بودیم که جنگ ما را وحشیانه بلعید!

و اینگونه نوشتن سخت است!! بسیار بسیار سخت… اما باید نوشت! واقعه‌نگاری جنگ، کار تاریخ‌نگاران است. ولی شرح حس و حال سربازان و رزمندگان در لحظه وقوع آن وقایع، کاری است که کمتر بدان پرداخته شده است. وقایعی که لحظه‌ای آنان را رها نمی‌کند. حتی بعد از سه دهه از پایان جنگ…! اینگونه نوشتن حال غریبی دارد! در گنگی و خواب‌آلودگی فرو می‌روی زیرا در سال‌های 40 و 50 سالگی عمرت باید صندوقچه خاطرات 14 سالگی‌ات را بگشائی و آن وقایع را روایت کنی! سخت است…! زیرا در نوجوانی مفهومی از پدر بودن، فرزند داشتن، دل بریدن از زن و همسر، و… هیچ نمی‌فهمی! ولی در زمان میانسالی بشدت غرق در این مفاهیم شده‌ای و درکی کامل از این مفاهیم پیدا کرده‌ای. می‌فهمی که دل بریدن به چه‌اندازه سخت است و چقدر شجاعت می‌خواهد. آری، می‌فهمی چه بروز پدر و مادرت آمده است! همسران جوان همرزمانت چه هجران سختی را تحمل کرده‌اند! و هم‌قطاران متاهلت چه شجاعتی داشته‌اند که از همسران و فرزندان خویش دل کنده‌اند و پا در میدان نبرد گذاشته‌اند.

جنگ پلیدترین واژه هستی است و بدا بحال سرزمینی که آنرا تجربه کند. زیرا سراسر آن سرزمین را سایه دهشتناک مرگ فرا خواهد گرفت. سربازان کشته می‌شوند، اسیر می‌شوند، مفقود می‌شوند، معلول می‌شوند، و در پی آنها زنان بسیاری بی‌شوهر، فرزندانی یتیم، مادران و پدرانی، بی‌فرزند و دختران جوان دم‌بخت، بیقرار عشقی از دست داده…!

عزیزانی که علاقمند به مطالعه این کتاب هستند میتوانند با نصب اپلیکیشن “کتاب راه” نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.