بابایی کارنامی؛ دستگاه‌های اجرایی در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان کار خوب عمل نکرده‌‌اند
بابایی کارنامی؛ دستگاه‌های اجرایی در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان کار خوب عمل نکرده‌‌اند
سکان نیوز؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت؛ دستگاه‌های اجرایی در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان کار به خوبی عمل نکرده‌اند.

به گزارش سکان نیوز، دکترعلی بابایی کارنامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مجلس و کمیسیون ورود به بحث آسیب‌های اجتماعی است،گفت: ساماندهی کودکان کار و کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین بحث‌ها در آسیب‌های اجتماعی است، چون این دو گروه از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه هستند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی به تازگی انتخاب شده‌اند و در جلساتی که تاکنون داشته‌ایم مقرر شده به صورت ویژه به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم، اضافه کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود درباره این موضوع جلساتی را با مسئولان ذی ربط خواهیم داشت.

نماینده ساری در مجلس با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی در بحث پیشگری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان کار به خوبی عمل نکرده‌‌اند، افزود: اگرچه در بخش توانبخشی دستگاه‌های متولی توانسته‌اند اقدامات مناسبی انجام دهند اما متاسفانه همچنان شاهد وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران سازمان‌های حمایتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دعوت خواهد شد تا با حضور در کمیسیون برنامه‌های که در این حوزه دارند که از طریق آن می‌توان این آسیب‌ها را کاهش دهد، را به نمایندگان ارائه کنند.

بابایی کارنامی با اعلام اینکه مجلس اقدامات پیشگیرانه و حمایتی دستگاه‌های اجرایی در بحث آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کند، اظهار داشت: قطعا مجلس در رفع آسیب‌های اجتماعی به دولت و دستگاه‌های متولی کمک خواهد کرد و در دروان زمانی مشخص نیز نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد