بابایی کارنامی؛ اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1400
بابایی کارنامی؛ اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1400
سکان نیوز؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه این گونه آورده بود که به دولت اجازه داده می‌شود که نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۹۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده بود که این اعتبار در اصلاحیه کمیسیون به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

علی بابایی کارنامی با اشاره به نشست کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه اعتبارات مربوط به حوزه کاری کمیسیون اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تعدادی از پیشنهاد‌ات به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: اعضای کمیسیون دولت را مکلف کردند تا نسبت به اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و فولاد اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه این گونه آورده بود که به دولت اجازه داده می‌شود که نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند و ۹۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده بود که این اعتبار در اصلاحیه کمیسیون به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بابایی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به این ردیف اعتباری اضافه شد، از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی تأمین شود.

وی افزود: همچنین ندر لایحه دولت آمده بود که به دولت اجازه داده می‌شود که نسبت به اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همچنین خدمات رسانی به ایثارگران اقدام کند که در اصلاحیه و مصوبه امروز کمیسیون به جای «اجازه داده می‌شود»، دولت مکلف به اجرای این قوانین شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در لایحه دولت آمده بود تا ۱۰ ریال به هزینه هر پیامک ارسالی توسط مشترکان تلفن همراه اضافه و هزینه آن برای اجرای قانون حمایت از معلولان و همچنین ساماندهی کودکان خیابانی و کار هزینه شود و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش تخصیص یافته بود که این میزان از سوی کمیسیون به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.