ایراد شورای نگهبان به تامین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان برطرف شد
ایراد شورای نگهبان به تامین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان برطرف شد
سکان نیوز؛ حمیدرضا حاجی بابایی اظهارداشت: ایراد شورای نگهبان به تامین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان برطرف شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس ماده ۳ طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه مکلف به اعمال مدرک دوم فرهنگیان شد.

وی در تشریح ماده ۳ این طرح گفت: وزارت امور اقتصادی موظف است در اجرای ماده (۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی، مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۹۳/۱۲/۴، با اصلاحات و الحاقات بعدی، منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه های اقتصادی مربوط وصول کند و پس از واریز به خزانه و درج در قالب ردیف مشخص در بودجه های سنواتی برابر موافقت نامه های مربوطه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به تبصره این ماده گفت: براساس تبصره ماده ۳ این طرح نیز، وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف است نسبت به اعمال مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند بدون رعایت سقف، اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس افزود: بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش بینی شده در ردیف ۱۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تامین می‌شود و از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ قابل اجراست.