اولتیماتوم دوماهه استاندار مازندران به مدیران کارخانه اشباع تراورس شیرگاه
اولتیماتوم دوماهه استاندار مازندران به مدیران کارخانه اشباع تراورس شیرگاه
سکان؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در سفر به شهرستان سوادکوه شمالی پس از حضور در کارخانه اشباع تراورس در شیرگاه گفت: ۹۵ درصد این شرکت دولتی بوده اما طبق بررسی‌ها و اظهارات اعضای هیات مدیره، این شرکت از سال ۱۳۹۲ تاکنون زیان‌ده است.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه راه آهن در سال‌های اخیر به این کارخانه بی توجهی کرده اند، افزود: مسوولان محلی موافق تولید و بکارگیری جوانان این منطقه در کارخانه هستند و مجلس و دولت نیز کمک‌هایی به این مجموعه برای از سرگیری فعالیت کرده است.

استاندار مازندران ادامه داد: بر اساس قانون و مصوبه مولد سازی دارایی‌های دولت، این گونه شرکت‌ها باید واگذار شوند و اختیار این کار نیز به استانداران محول شده است.

حسینی پور با اشاره به بیکاری جوانان در منطقه سوادکوه و ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان این شرکت زیان ده، گفت: منطقی نیست که این مجموعه همچنان مورد بی توجهی قرار بگیرد با واگذاری و فروش این مجموعه که اکنون هفت و نیم هکتار مساحت دارد می‌توان حداقل یکهزار شغل ایجاد کرد.

استاندار مازندران به مسوولان این شرکت دو ماه مهلت داد تا طرح توسعه و سرمایه گذاری برای ازسرگیری فعالیت را ارائه دهند.

حسینی پور گفت: این واحد صنعتی برای پیدا کردن سرمایه گذار بخش خصوصی باید بیشتر تلاش کند و اگر تا دو ماه آینده طرح توجیه پذیری ارایه نکنند این مجموعه در قالب طرح مولد سازی به مزایده و فروش گذاشته خواهد شد.