انقلاب اسلامی امتداد محرم
انقلاب اسلامی امتداد محرم
سکان نیوز؛ محرم ماه اقامه عزای شهدای حماسه آفرین کربلا فرصت بسیار مغتنمی برای بازخوانی اندیشه سیاسی امام حسین (ع) و تعظیم شعائر دینی است.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت؛ واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری محصول جهل عوام و خیانت خواص بود که به دلیل ناآشنایی مردم با فلسفه قیام امام حسین (ع) و عدم همراهی با امامشان در پیکار با اشقیای زمانه رخ داد وجهان را در ماتم و اندوه بهترین الگوهای معرفتی و ارزشی تاریخ نشاند.

امروز با گذشت ۱۳۴۰ سال از واقعه عاشورا و شهادت خاندان متصل به امامت و ولایت (ع) در صحرای کربلا بازخوانی و یادآوری چگونگی وقوع آن برای انتخاب مسیر زیست آحاد جامعه اسلامی ضرورت دارد. پر واضح است اگر قیام عاشورا از اساس رخ نمی‌داد امروز نامی از شیعیان اولین امام همام (ع) و آدرس صحیح جنت برین برای تشویق و ترغیب مردم به راه حسینی (ع) در دست نبود و از این رو سومین اختر تابناک امامت راهی را که برای اصلاح دین جدش در پیش داشت با افتخار برگزید.

در بررسی واقعه حزن انگیز عاشورا که مشحون از ایثار و فداکاری رهروان ولایت و امامت است ذکر این نکته اهمیت راهبردی دارد که حسینیان و احرار هیچگاه در مقابل ستمگران و حکومت‌های جور و ستم پیشه سر تعظیم فرود نیاوردند و این ماندگارترین تفسیر از حماسه حسینی است.

امروز جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت شیعی با مختصات اسلامی در جهان است که به رهبری حکیم فرزانه و زعیم عالیقدر جهان تشیع در برابر نظام سلطه بین الملل و مظهر استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار قرار گرفته است و این رویارویی ریشه تاریخی و عمیق در فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی دارد که حاضر نیست هیچگاه دست از حمایت محرومان و مظلومان در اقصی نقاط گیتی بردارد و خدای نکرده حقوق از دست رفته مستضعفین را در همگرایی با سردمداران کاخ سفید پایمال کند.

ناگفته پیداست که حکومت شیطانی کاخ سفید و همپالکی های آن امروز بواسطه سیاست‌های هوشمندانه و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران که الهام گرفته از منویات امامین انقلاب و اندیشه مانای ولایت مطلقه فقیه است، در ضعیف‌ترین وضعیت حکمرانی خود از زمان پیدایش تا کنون قرار دارند که نمونه آشکار آن خروج خفت بار نظامیان آمریکایی از منطقه خلیج فارس و استیصال و انفعال کاخ سفید و تل آویو در مقابله با گروه‌های جهادی و مقاومت منطقه است. بی گمان تداوم مشی ستودنی سیاست‌های متهورانه و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران در پیگیری سیاست مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت پایدار بر گرفته از قیام کربلا است که اینک به آرمان مقدس ملت‌های تحت ستم و مظلومان جهان تبدیل شده است.

از سوی دیگر ذکر این نکته ضرورت دارد که مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی در کشور بواسطه هجمه سنگین استکبار در عرصه اقتصادی که بیش از هر زمانی رخ می‌دهد، محصول تلاش‌ها و نقشه‌های شوم و مزورانه هیأت حاکمه و پلید رژیم‌های مستبد و زورمداران عالم و نیز برخی بی تدبیری‌های اجرایی در سال‌های اخیر است که این فشارها نیز بزودی با آغاز فعالیت دولت جدید و بکار افتادن موتور محرکه جوانان انقلابی کشورمان در دهه پنجم عمر درخشان نهضت خمینی (ره) و با بهره مندی از تدابیر راهگشای ناخدای حکیم انقلاب بلا اثر و ناکام خواهد ماند.

و کوتاه سخن اینکه حادثه کربلا تابلوی تمام عیار عشق و دلدادگی وصف ناپذیر رهروان ولایت نسبت به امامشان است که شعاع این شیفتگی تا انقلاب اسلامی ایران امتداد یافته و امروز عاشقان ولایت با حلقه گرداگرد ولی امر مسلمین جهان برای صیانت از جایگاه منیع ولایت و رهبری امت اسلام و به اهتزاز درآوردن بیرق عدالت، آزادی و حقانیت بر بلندای جهان عزم راسخ و ستودنی دارند.