انجام عمل دریچه آئورت قلب به شیوه بسته در بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر
انجام عمل دریچه آئورت قلب به شیوه بسته در بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر
سکان نیوز؛ مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از انجام موفقیت آمیز عمل دریچه آئورت قلب به شیوه بسته که برای دومین بار توسط متخصصین بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان قائمشهر انجام شد، خبر داد.

دکتر محمد خورشیدی از عمل تاوی (TAVI) در بیمارستان منطقه ای حضرت ولیعصر قائم شهر خبر داد و افزود: این جراحی بر روی یک بیمار ٨٦ ساله با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: این جراحی برای دومین بار است که در بیمارستان ولیعصر قائم شهر صورت گرفته است و با اجرای این قبیل اعمال جراحی در بیمارستان منطقه ای ولیعصر(عج) قائمشهر، این مرکز در لیست مراکز درمانی دارای تخصص و تجربه لازم در کشور و دنیا قرار خواهد گرفت و دیگر نیازی نیست بیماران جهت درمان از شمال کشور به شهرهای بزرگ یا کشورهای دیگر عزیمت کنند.

در ادامه محمد کشوری فلوشیب اینترونشن با اشاره به اینکه این روش جراحی می تواند علاوه بر کاهش علائم بیماری، از بروز مرگ ناگهانی بیماران جلوگیری کرد،افزود: بیماران با این علائم معمولا تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گیرند اما چند وقتی است که با روش جدید، از طریق شریان فمورال پا و از طریق آنژیوپلاستی دریچه جدید در قلب بیمار تعبیه می شود.

شهرام لطفی از اعضای کادر پزشکی حاضر در این عمل جراحی بزرگ در خصوص روش این جراحی،گفت: این روش خیلی کم تهاجمی تر از باز کردن قفسه سینه است که در حال حاضر برای بیماران در سنین بالا حتی با ریسک پایین تر هم می توان انجام داد.

همچنین در جلسه مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران با اعضاء کانون های بازنشستگی و کارگری شهرستان آمل، پیشنهاد شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان آمل و احداث بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان از سوی نصرالله دریابیگی دبیر هیئت اجرایی خانه کارگر استان مازندران و دیگر اعضاء کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان آمل مطرح شد.

نمایندگان حوزه کارگری و بازنشستگی شهر ستان آمل نیز با بیان این مطلب که 51درصد از جمعیت شهرستان آمل زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، و 46درصد از صنعت استان در شهرستان آمل استقرار دارد، خواستار ارتقاء سطح خدمات درمانی تامین اجتماعی به شهرستان آمل و درخواست تبدیل درمانگاه تخصصی آمل به درمانگاه شبانه روزی و احداث بیمارستان در این شهرستان شدند.

نصرالله دریابگی نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی به ویژه بخش درمان ادامه داد: با ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و دیگر نخبگان و مقامات کشوری استانی و محلی این موضوعات را پیگیری می کنیم.

دکتر محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی و بخش درمان با افتخار به بهترین بندگان خداوند که کارگران و بازنشستگان هستند خدمت می کند و با تلاش مضاعف در جهت حفظ کرامت و شانیت جامعه هدف گام بر می دارد.