انتقال دانش روز به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است
انتقال دانش روز به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است
سکان نیوز؛ در بحث امنیت غذایی باید از مرحله تولید تا بازار مصرف براساس دانش و علم روز دنیا حرکت کنیم.

رحیم شهید پور معاون جهاد کشاورزی شهرستان بابل در مراسم کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی درکردکلا لاله آباد این شهرستان ضمن قدردانی از زحمات کشاورزان ابرازداشت کاروان ترویج بهره وری یک حرکت جهادی در جهت شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است که با هدف ترویج،و انتقال آخرین یافته‌ها و فناوری‌های نوین به بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی شکل گرفته است.
معاون جهادکشاورزی بابل افزود: امروز تحقیق اثربخش‌تر شده و با کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی؛ آموزش و ترویج فعال‌تر از گذشته به یک نهضت جهادی به کمک حوزه اجرایی آمده است.

وی تصریح کرد :بحث نفوذ دانش در عرصه های کشاورزی یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این دوره است که در حال اجراست.
رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از تشکیل کاروان‌های ترویج این وزارتخانه در سطح کشور متشکل از محققان، کارشناسان، متخصصان موضوعی و همچنین افراد با تجربه و خبره استانی و کشوری با هدف کمک به آموزش بهره‌برداری بخش کشاورزی خبر داد.

وی با اهمیت‌ترین بخش کارهای دانش‌بنیان و تحقیق را انتقال یافته‌های علمی به بهره‌برداران دانست و افزود: انتقال هرچه سریعتر دانش روز به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بابل بیان داشت یکی از وظایف مهم و خطیر وزارت جهاد کشاورزی را حراست از امنیت غذایی کشور دانست و افزود: در بحث امنیت غذایی باید از مرحله تولید تا بازار مصرف براساس دانش و علم روز دنیا حرکت کنیم تا به خطر مواجه نشود.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت : شهرستان بابل با توجه به رقم بالا زیر کشت در سطح برنج اولین شهرستانی است که امید دارد در بحث خود کفایی گام بردارد.