انتقاد فرماندار ویژه بابل از بی توجهی برخی مسئولین از کتابخانه ها/نیم درصددرآمد ماهیانه شهرداری‌ها به کتابخانه ها واریز شود
انتقاد فرماندار ویژه بابل از بی توجهی برخی مسئولین از کتابخانه ها/نیم درصددرآمد ماهیانه شهرداری‌ها به کتابخانه ها واریز شود
سکان نیوز؛ فرماندار ویژه شهرستان بابل در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بابل از بی توجهی مسئولین نسبت به کتابخانه های این شهرستان گله کرد و بیان داشت؛ این جای بسی تاسف است که مسئولین ما به امر مطالعه توجه نمی کنند.

به گزارش سکان نیوز، قربانعلی ولی زاده در گفت و گویی افزود؛ سرانه مطالعه باید با برنامه ریزی های درست وبه کمک همه متولیان امر فرهنگ افزایش یابد.
وی افزود؛ ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سیاستهای است که باید با افزایش شاخص های فرهنگی در جامعه امروزی به وجود آید واین امر مستلزم استفاده از ظرفیت های بومی ومحلی در افزایش سرانه مطالعه می باشد تا جامعه ای علمی داشته باشیم.
وی اظهار داشت؛ مطالعه شاهرگ حیاتی یک مجموعه است که باید متولیان امر فرهنگ به آن توجه و در ارتقای سطح علمی جامعه مشارکت داشته باشند.
فرماندار بابل به جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت؛ باید با برپایی چنین جشنواره هایی حال در ابعادجغرافیایی بومی و بخشی باتوجه به ذائقه مردم آن بخش به سرانه مطالعه و سطح فرهنگ علمی جامعه کمک نمود
ولی زاده بیان داشت؛ مسئولان ووالدین باید نسبت به توجه کودکان به موضوع کتاب و کتابخوانی وشوق دادن آنها به فضای مطالعه احساس مسئولیت داشته باشند.
وی پرداخت نیم درصد از مبلغ درآمد ماهیانه شهرداری‌ها رابهترین کمک برای تأمین اعتبار و هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی دانست وافزود . درصورت عدم پرداخت به‌موقع این مبلغ؛ مدیران کتابخانه‌های عمومی شهرستان می‌توانند از خزانه و یا حساب شهرداری مبلغ مصوب شده را مطابق با قانون برداشت کنند
و یا فرمانداری با استفاده از ابزارهای قانونی باشهرداران متخلف برخورد خواهدنمود.
فرماندار بابل در پایان سخنانش ضمن تشکر از همدلی و همراهی متولیان امر فرهنگ بیان داشت؛ ساختار و فضای موجود ساختار فرهنگی است وامیدداریم در آینده نزدیک با استفاده از ظرفیتهای بومی قابلیتهای فرهنگی و اجتماعی سرانه مطالعه را در شهرستان بابل افزایش دهیم.