انتقاد عضو فراکسیون ورزش از دخالت کادر فنی استقلال در تعیین مدیرعامل باشگاه
انتقاد عضو فراکسیون ورزش از دخالت کادر فنی استقلال در تعیین مدیرعامل باشگاه
سکان نیوز؛ عضو فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد دخالت کادر فنی و سرمربی استقلال در تعیین مدیرعامل برای این باشگاه، گفت: اگر این مسئله تبدیل به یک رویه در باشگاه‌های لیگ برتری شود، بسیار خطرناک خواهد بود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگوی با اشاره به تغییرات مکرر در مدیریت باشگاه استقلال، اظهار کرد: متأسفانه این تغییرات مکرر در رأس باشگاه استقلال موجب شده، مدیران فعلی و پیشین این باشگاه، قادر به برنامه‌ریزی برای حل مشکلات باشگاه استقلال نباشند و به همین دلیل اتهام ناکارآمدی به این مدیران زده می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اخیرا شاهد دخالت کادر فنی و حتی بازیکنان استقلال در تعیین مدیرعامل استقلال بوده‌ایم، افزود: چنانچه این مسئله تبدیل به رویه‌ شود، هیچگاه شاهد یک روند مثبت در مدیریت باشگاه‌ها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اخیرا فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که از محبوبیت بالایی هم نزد هواداران این تیم برخوردار است، درباره خلیل‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال اظهار نظر کرد و او برکنار شد؛ سپس با فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال نیز زاویه داشت و فتح‌الله‌زاده هم برکنار شد. پس از آن نیز در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که نظرش روی موسوی برای مدیرعاملی باشگاه است و پس از عدم انتخاب او نیز به دیدار سعادتمند مدیرعامل فعلی استقلال نرفت.

محمدجواد جمالی نوبندگانی

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: اینکه سرمربی یک تیم به دیدار مدیرعامل برود، یک امر مرسوم در همه باشگاه‌های لیگ برتری است ولی پس از گذشت 40 روز و آن هم نه در محل باشگاه و حتی با دعوت رسمی مدیرعامل این دیدار در زمین تمرین صورت می‌گیرد. این در حالیست که مجیدی پس از بازگشت از دوبی، در روزی که مدیرعامل برای دیدار تعیین کرده بود برای سفر به مازندران می‌رود و خودش تاریخی را برای این دیدار تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: همانطور که اصول حرفه‌ای صراحت دارد، مدیریت باشگاه نباید در امور کادر فنی دخالت کند؛ کادر فنی نیز نباید در امور مربوط به مدیرعاملی ورود نابه‌جا داشته باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: در حال حاضر مدیریت استقلال که با انبوهی از مشکلات از جمله بدهی به بازیکنان و مربیان سابق خارجی و داخلی مواجه است، مشکل دخالت کادر فنی در امور مدیریتی را هم خواهد داشت؛ لذا پیشکسوتان استقلال باید به سرمربی استقلال توصیه کنند که او به کار فنی خود بپردازد، چرا که دخالت در کار مدیریتی موجب از بین رفتن تمرکز بر مسائل فنی و تضعیف استقلال خواهد شد.