انتصابات جدید در شهرداری کرمان
انتصابات جدید در شهرداری کرمان
سکان؛ در شورای مدیران شهرداری کرمان، مدیران و سرپرست‌های حوزه‌های «شهردار و امور شورای اسلامی شهر»، «بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری»، «شهرداری منطقه یک» و «کمیسیون ماده 100» معرفی شدند.

شهردار کرمان، بیست‌وششم مهرماه در جلسۀ شورای مدیران شهرداری، ضمن تقدیر و تشکر از «اسماعیل جهانشاهی» به‌خاطر خدمات وی در بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، گفت: در دوران مدیریت آقای جهانشاهی، قراردادهای خیلی خوب بسته شد و ایشان بسیار پیگیر و باانگیزه کار می‌کردند و مطمئناً اثر این کارهای خیر که با پیگیری‌های ایشان در مراکز خیریه انجام می‌شود، دستگیرشان خواهد بود.

سعید شعرباف افزود: امیدوارم مهندس «علی سعیدی» نیز به‌عنوان سرپرست جدید بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، در ادامۀ این مسیر موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان در زمان مهندس جلال‌مآب با این هدف راه‌اندازی شد که پایۀ بناهای ماندگار شهر و استان کرمان باشد و دبیرخانۀ آن در شهرداری کرمان مستقر شود.

شهردار کرمان ادامه داد: جلسات زیادی برای ارتقای بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان در سطح استان داشتیم که هنوز محقق نشده است.

شعرباف خاطرنشان کرد: کلان‌شهر دیگری را سراغ ندارم که امور خیریه در شهرداری به این صورت منسجم و سازمان‌یافته انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزۀ ریاست، با توجه به تفویض اختیاری که از شورای اسلامی شهر تقاضا کردیم، نظر اعضای شورا مبنی بر این بود که عنوان قائم‌مقام شهردار را نداشته باشیم و با توجه به اینکه همواره در همۀ شهرداری‌های ایران، سابقه داشته که افراد باانگیزه‌ای در کنار شهردار حضور داشته باشند و هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و اجرای پروژه‌های راهبردی را به‌عهده بگیرند، از مهندس منتظر خواستیم در این زمینه قبول مسئولیت کند و ایشان قبول کردند.

شهردار کرمان ادامه داد: از مهندس منتظر خواستیم هم مدیریت حوزۀ ریاست که بخشی از این وظایف و هماهنگی‌ها را دربر دارد و هم «سرپرست حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر» را که در چارت اداری شهرداری به این منظور وجود دارد، برعهده بگیرند و پیگیری‌ها را به‌صورت موردی با کمک سازمان‌ها و مناطق انجام دهند.

شعرباف بیان کرد: از آقای هوش‌هویدا هم بابت زحماتی که همزمان در کنار مدیریت بازرسی، در ریاست حوزۀ شهردار داشتند، تشکر می‌کنم؛ با وجود اینکه مدیریت بازرسی بسیار پرمسئولیت است، حوزۀ ریاست را هم بسیار باانگیزه مدیریت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در این دوره در مدیریت بازرسی شهرداری افتاده؛ ارتباط خوبی با مردم گرفته شده و شاهد کاهش چشم‌گیر اعتراضات مردم هستیم که مرهون جلسات شهرداران مناطق و معاونت‌ها و اعضای شورا با مردم است؛ علاوه بر این، سامانۀ 137 نیز به‌روز شده است.

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه در شهرداری منطقه یک، زیرساخت نسبتاً آماده‌ای داشتیم و تیم خیلی خوبی در این منطقه فعال است، افزود: از دکتر «میثم منظری‌توکلی» که سال‌ها کار میدانی کرده و در حوزۀ عمران در مجموعۀ موسسۀ بسیجیان فعالیت داشته و در دانشگاه تدریس دارد، خواستیم مسئولیت شهرداری منطقه یک را متقبل شود.

شعرباف، با بیان اینکه امسال با ابلاغی که در حوزۀ بودجه به شهرداری شده، کارهای کلیدی و حیاتی در کمیسیون ماده 100 داریم، خاطرنشان کرد: از مهندس سام‌نژاد که فرد بسیار باتجربه‌ای هستند، خواهش کردیم مسئولیت کمیسیون ماده 100 را بپذیرند و به‌خصوص از این ظرفیت که امسال فراهم شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های مهندس باغخانی هم تشکر می‌کنم، گفت: حضور مهندس سام‌نژاد، ظرفیتی را به ظرفیت‌های موجود اضافه خواهد کرد.

شهردار کرمان بیان کرد: امیدوارم بتوانیم از تجربۀ افراد باسابقه و از توان و انگیزۀ نیروهای جوان استفاده کنیم تا فضای بانشاطی در شهرداری ایجاد شود.

در ادامه، اسماعیل جهانشاهی، مدیرعامل سابق بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان بیان کرد: خوشحالم که سال‌ها در شهرداری کار کردم جایی که ارتباط مستقیم با مردم و خدمت به شهروندان دارد.

وی افزود: برای خدمت به مردم باید آموزش ببینیم و به‌روز باشیم؛ خوش‌رفتاری با مردم، راه انداختن کار ارباب‌رجوع و خدمت به خلق، همگی رضایت خدا را در پی دارد.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: دوره‌های مدیریتی، کوتاه است و بهتر است مدیران در این زمان کوتاه به‌دنبال کاری که برای مردم سود ندارد، نباشند.