انتخابات، ادامه مسیر شهیدان انقلاب
انتخابات، ادامه مسیر شهیدان انقلاب
سکان نیوز؛ انتخابات در ایران، مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی بوده و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در هر برهه از تاریخ انقلاب شکوه‌مند اسلامی و عمر پربرکت این شجره طیبه،‌ با نزدیک شدن به روزهای انتخابات، تب‌وتاب بحث‌های سیاسی بر سر موضوعاتی چون شرکت یا عدم شرکت در این نمایش ملی ـ‌ سیاسی،‌ سوابق کاندیداها، شعارها و برنامه‌هایشان و سرانجام انتخاب اصلح،‌ در بین اقشار مختلف جامعه بالا می‌گیرد و گرمای آن به اوج خود می‌رسد.
28خرداد روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کرد.
دو انتخابات مهم در ایران، 28 خردادماه امسال تلاقی یافته اند تا صحنه ای دیگر از عزم راسخ مردم این سرزمین مقدس و پایگاه شهیدان و ایثارگران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام، برای مشارکت در سرنوشت خود، به نمایش گذاشته شود.
تمام آن‌هایی که حسرت می‌خورند چرا در زمان دفاع مقدس نبوده‌اند یا چرا مدافع حرم نشدند باید بدانند انتخابات از نگاه شهدا یک عملیات است و شرکت در آن درست شبیه به شرکت در یک عملیات است. از آنجا که شهدا برای همیشه چراغ‌های روشن در ظلمت دنیای مادی هستند، راه و رسمشان در همه عرصه‌ها از جمله عرصه مشارکت سیاسی می‌تواند سرمشق و الگویی مناسب باشد، باید در این مسیر پیرو راه آنان بود تا راه رستگاری برای ملت عزیزمان هموارتر شود.
انگیزه شهیدان انقلاب از جمله پدر خود من شهید نظر علی طالبی زرین کمر، از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنان موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شرّ دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمان‌ها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.
همه ما وظیفه داریم در مسیر ارزش‌های الهی شهدا که در عرصه های مختلف به ملت ایران درس ایستادگی و مقاومت دادند حرکت کنیم. بی شک خانواده شهدا با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بوده و بیشتر از دیگران برای این انقلاب دل می‌سوزانند لذا می‌طلبد که مسئولان بیش از گذشته به آنان توجه کرده و از توانمندی های آنان بهره ببرند.
در این کشور همسران شهدا با ایثار جوانی و فداکاری‌های خود فرزندان شهدا را به سرانجام رساندند اما قدردانی از این قشر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
در میان فرزندان شهدا و ایثارگران نخبگان و سرآمدان زیادی وجود دارند که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان برای پیشرفت جامعه بهره‌برد. همگان بدون شک می‌دانند که امنیت و آرامش امروز که به خوبی در جامعه حاکم و نمایان است را مرهون رشادت‌ها و از خود گذشتگی شهدا وجانبازان هستیم.
بدون تردید در این برهه حساس و سرنوشت ساز، نقش و تاثیر خانواده‌‌های شهدا در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست، این قشر دلسوز انقلاب می تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم سالاری دینی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین نماید.
ملت مفهیم ایران، روز 28 خرداد گرد هم می آیند تا ایرانی آباد را رقم بزنند و انشاء الله با حضور دولت مردمی و نمایندگان اصلح در این دوره شورای اسلامی شهر، بتوانیم بیش از پیش به آرمان های انقلاب بزرگ اسلامی دست یابیم.

مهندس هادی طالبی زرين كمر
فرزند سردار شهيد نظر علي طالبي زرين كمر