امروز کشور نیازمند همگرایی حداکثری در رشد اقتصاد و تولید است
امروز کشور نیازمند همگرایی حداکثری در رشد اقتصاد و تولید است
سکان نیوز؛ نماینده عالی دولت در مازندران گفت؛ امروز کشور نیازمند همگرایی حداکثری در رشد اقتصاد و تولید است.

به گزارش سکان، استاندار مازندران در مراسم افتتاحيه کارخانه تولیدی آرد برکت آزاده ایرانیان در شهرستان بابل ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت :امروزبرای رشد اقتصادی وتولیددر این بحره زمانی باتوجه به جنگ اقتصادی کشور نیازمند همگرایی حداکثری سرمایه گذاری می باشد تا اتفاقات خوبی در حوزه خودکفایی دراستان رخ دهد.

حسینی پور بیان داشت: مازندران با برخوردار بودن موقعیت جغرافیایی نمونه درجهان ودارا بودن طبیعت زیبا وخاک حاصلخیز وآب و هوای معتدل وبا توجه به دونیم درصد سهم تولید درکشور ۱۲درصد ارزش سبد غذایی کشور رابرخورداراست وهمچنین علاوه برآن سبد غذایی بعضي از کشور های همسایه نیز از طریق اين استان تولید می شود که امید داریم در آینده نزدیک باصنعتی کردن بخش کشاورزی سهم سبد غذایی کشور در استان به ۲۵درصد افزایش دهیم
وی افزوداین استان در حال حاضر در شرایط تحریم و پسا تحریم به سیاستهای اقتصادی مناسب جهت جذب سرمایه گذاران دلسوز بومی وخارجی نیاز مند است. که باید با اتخاذسیاست های حمایتی و بهبود فضای کسب و کار و استراتژی هایی جهت مقابله با آثار تحریم ها وهمراهی مسئولین با سرمایه گذاران در استان را شاهدباشیم تا اتفاقات خوبی در حوزه خودکفایی در آینده نزدیک در این استان اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:مهمترین جلوه انقلاب اسلامی کارتولیددر بخش خصوصی می باشد وتولید کننده به‌عنوان رزمندگان جبهه های اقتصادی می باشند که با توجه به تحریم های اقتصادی بدون توجه به منافع شخصی در این راستا برای پیشرفت تکنولوژی کشور گام برداشته اند واین جای بسی تقدیر و تشکر را دارد

وی افزود:گندم ،آرد و نان یک مفهوم خاصی در اقتصاد کشور دارد واز جمله شاخص های است که در بین اقشار مختلف جامعه دارای ارزش معنوی بالایی برخوردار است وحال تولید کننده بادر اختیار قرار دادن سرمایه خود در بین مردم باتوجه به جنگ اقتصادی ومشکلات پیشرو باقیات و صالحیاتی را برای خود به جای خواهد گذاشت.

حسینی پور بیان داشت: تولید کنند گان سبد غذایی سهم ارزشمندی را در اقتدار غذایی کشور ایفا می کنند که باید با استفاده از توانمندی‌های داخل استانی مواد اولیه آنها تهیه ودر اختیار آنان قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان بابل عنوان داشت:در ایام الله دهه فجر امسال ۲۵پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسیده است که این پروژه‌ها در راستای ورزش کشاورزی عمرانی وروستایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد ازجمله اولویت های این شهرستان اتمام پروژه هایی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصدی بوده است که به بهره برداری رسیده است.

فرماندار بابل عنوان داشت :تا به‌حال این شهرستان با نگاه وهمدلی ویژه مسئولین شهرستان در جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال واحیای واحدهای تولیدروستایی گام‌های شایسته ای برداشته است.

‌وی در پایان سخنانش ابرازداشت؛ امسال در بحث توانمندسازی واحیای واحدهای تولیدی ۵۶میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است وهمچنین در بحث تخصیص اعتبار روستایی در طرح سحاب و بنیاد برکت ۲۹میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۰تا به حال اعتبار پرداخت شده است.
سپس جلال حیدرنژادمدیرعامل کارخانه تولیدی آرد در شهرستان بابل
عنوان داشت: این کارخانه بامساحت ۳۶۰۰متر مربع زیر بنا وبا اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان اعتبار این کارخانه به بهره برداری رسید۳۲میلیارد تومان هزینه شخصی بوده است و۸میلیارد تومان تسهیلات دولتی بوده است.

مدیرعامل کارخانه آرد بابل بیان داشت: این کارخانه با ظرفیت ۱۵۰تن در شبانه‌روز شروع به کار کرده است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: این کارخانه در حال حاضر با ۳۰نفربه صورت مستقیم و۲۰نفر به صورت غیر مستقیم شروع به کار نموده است و اگر حمایت انجام بگیرد برای ۷۰نفر اشتغال ایجاد خواهد شد