الکترونیکی شدن خدمات در اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه
الکترونیکی شدن خدمات در اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه
سکان نیوز؛ مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: ۱۷ خدمت در استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

بیوس گفت: یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی گام نهادن در مسیر تحول دیجیتال و خدمات الکترنیک بویژه در زمان شیوع بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰ برای کاهش مراجعات هر دوشنبه یک خدمت دیجیتالی می شود گفت:در هفته های گذشته ۷ خدمت دیگر در این سازمان الکترونیکی شد که مجموع خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به عدد ۱۷ رسید.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از این خدمات را بیمه اختیاری عنوان کرد و افزود: افرادی که یک ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارند می توانند بیمه پرداز شوند و با مراجعه به پرتال eservices.tamin.ir الکترونیکی ثبت نام کنند.
بیوس با اشاره به اینکه خدمت دیگری که به تازگی غیر حضوری شده ابلاغ احکام و مکاتبات کار فرمایان است گفت:گردش حساب و بدهی کارگاه ها نیز تا پیش از این با مراجعه حضوری انجام می شد، اما بیمه شدگان می توانند جزییات را بر روی پرتال مشاهده کنند و اعتراض در این خدمت هم از این پس به صورت غیر حضوری انجام می شود.
بیوس بیان کرد: درخواست و صدور مفاصا حساب، لیست حق بیمه، انعقاد بیمه مشاغل ازاد نیز غیر حضوری انجام می شود.
وی گفت: سوابق دوران خدمت سربازی هم با ارائه خدمات الکترونیکی استعلام در همان لحظه انجام می شود و امکان پرداخت نقدی و اقساط نیز فراهم شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استراحت پزشکی ایام کرونا برای کاهش مراجعات بیماران کرونایی و کمیسیون پزشکی نیز در لیست خدمات غیر حضوری قرار گرفته است.
وی افزود:بیش از ۷۶۷ هزار نفر دراستان کرمانشاه تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۴۶ هزار بیمه شده اصلی هستند.